طراحی سایت هنری

مراحل طراحی سایت گالری هنری

برای طراحی سایت گالری هنری هنری ابتدا باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرده و سپس به سراغ طراحی بصری و قسمت‌های مختلف آن بروید. برای طراحی وب سایت هنری باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

انتخاب و ثبت دامنه

انتخاب و ثبت دامنه منحصر به فرد به عنوان اولین مرحله از طراحی سایت هنری در نظر گرفته می‌شود که در واقع به نام اصلی وب سایت و یا هنرمند اشاره دارد و کاربران برای دسترسی به آن باید نام دامنه (URL سایت) را در نوار جستجو تایپ کنند. دامنه یک سایت از دو بخش «نام دامنه» و «پسوند» تشکیل می‌شود.

نام دامنه بهتر است نام خودتان و یا گروه هنری‌تان باشد تا از این طریق بتوانید به نوعی برندسازی انجام داده و نام خود را در ذهن مخاطبان ثبت نمایید. برای انتخاب پسوند دامنه نیز دو گزینه .ir و .com را اختیار دارید که پس از دامنه یا نام سایت قرار می‌گیرند. پسوند .ir متعلق به ایران بوده و به عنوان پسوند ملی شناخته می‌شود اما پسوند .com پسوندی بین المللی است که برای سایت‌های تجاری بزرگ‌تر و با اهداف جدی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید هاست

خرید هاست یا سرویس میزبانی نیز دومین مرحله مهم از طراحی سایت هنری است که فضایی را جهت ذخیره دیتاهای مهم وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

با خرید هاست می‌توانید تمامی فایل‌ها، تصاویر و اطلاعات مهم سایت خود بر روی آن ذخیره کرده و آنها را در دسترس کاربران قرار دهید.

برای خرید هاست وب سایت خود باید به سه فاکتور «حافظه هاست»، «پهنای باند» و «شرکت ارائه دهنده» آن توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا سرویس میزبانی سایت تاثیر بسزایی بر سرعت و تجربه کاربری بازدیدکنندگان خواهد داشت.

انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب

در سومین مرحله از ساخت سایت هنری باید برای طراحی قالب و ساختار کلی سایت از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب (CMS) استفاده کنید.

سیستم مدیریت محتوا به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به دانش کدنویسی بتوانید وب سایت هنری خود را به راحتی و به صورت کاملا رایگان طراحی کنید. CMSهای مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارند که از میان تمامی سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress) به عنوان بهترین و مناسب‌ترین سی ام اس‌ طراحی سایت هنری شناخته می‌شود.

وردپرس امکانات کاربردی و افزونه‌های متنوعی را برای طراحی و مدیریت وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده از آن می‌توانید سایت هنری‌تان را کاملا شخصی سازی کرده و آن را تماما بر اساس سلیقه خود طراحی نمایید.

طراحی صفحات سایت

پس از آماده سازی ساختار کلی و زیرساخت‌های فنی سایت هنری (به جزء سئو) نوبت به طراحی بصری و صفحات اصلی وب سایت می‌رسد.

ساختار ظاهری یک وب سایت‌ هنری بهتر است ساده و مینیمال اما در عین حال جذاب باشد تا کاربران پس از ورود به آن به راحتی بتوانند از بخش‌های مختلف سایت بازدید کنند.

بنابراین سعی کنید رابط کاربری وب سایت هنری خود را به گونه‌ای طراحی کنید تا تجربه کاربری لذت بخشی را در هنگام بازدید از سایت برای مخاطبان خود رقم بزنید. ساختار ظاهری سایت شامل نحوه قرار گیری عناصر در سایت، رنگ و فونت مناسب است که تاثیر زیادی بر جلب توجه کاربران و میزان بازدید از سایت خواهند داشت.

ساخت منو سایت

پس از اتمام طراحی ساختار ظاهری سایت هنری حال باید منوی اصلی دسترسی به بخش‌های مختلف آن را در قسمت بالای سایت قرار دهید.

منوی یک سایت در واقع مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود که تمامی صفحات و امکانات سایت در آن قرار می‌گیرند تا کاربران با مراجعه به منو بتوانند به خدمات شما دسترسی پیدا کنند.

منوی سایت هنری شامل مواردی همچون معرفی آثار هنری، بخش فروش، مقالات، نمونه کارها یا گالری، رزومه هنرمند و اطلاعات تماس است. بنابراین از قرار دادن بخش‌ها و المان‌های اضافه در منوی سایت هنری خود اجتناب کنید و تنها موارد ضروری و کاربردی را در آن قرار دهید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

طراحی سایت در آمریکا

طراحی سایت در آمریکا به فرایند طراحی و ایجاد یک وبسایت یا صفحه وب مربوط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner