طرز تهیه خورش تره فرنگی به صورت مرحله به مرحله

تره فرنگی، یک سبزی سردسیری با طبعی گرم و خشک است و طرز تهیه خورش تره فرنگی یک ترفند هوشمندانه برای استفاده از خواص بی‌نظیر این سبزی است. این سبزی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، سیستم گوارش را قوت می‌بخشد و حتی در کاهش وزن و لاغری هم موثر است. البته استفاده از تره فرنگی به خورشت تره فرنگی ختم نمی‌شود و با این سبزی می‌توان انواع کوکوها و سوپ‌های خوشمزه دیگری هم طبخ کرد. حالا اگر دوست دارید درباره زیر و بم‌های طرز تهیه خورشت تره فرنگی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید. در ادامه، جدول مشخصات غذایی خورش تره فرنگی را با هم می‌بینیم:

خورش تره فرنگی

تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده سازی ۲۰ دقیقه
زمان پخت غذا بین ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه خورش تره فرنگی خوشمزه

عکس خورش تره فرنگی

سبزیجات کمکی این خورشت مانند سبزیجات در طرز تهیه خورش کنگر ، نعنا و جعفری هستند و مثل همیشه مقدار نعنا باید کمتر باشد تا خورش تلخ نشود. خورشت تره فرنگی ظاهری شبیه قورمه سبزی دارد، اما طعم آن به دلیل حضور تره فرنگی کاملا متفاوت است. در ادامه، مواد لازم و مراحل درست کردن خورش تره فرنگی خوشمزه را با هم می‌خوانیم:

مواد لازم برای تهیه خورشت تره فرنگی

برای تهیه این خورشت خوشمزه مواد اولیه زیر را آماده کنید. می‌توانید در تهیه این خورشت مانند طرز تهیه خورش ریواس ، از چاشنی لیمو عمانی استفاده کرده یا به جای آن مقداری آبلیمو یا آبغوره داخل غذا بریزید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تره فرنگی ۲ عدد
گوشت خورشتی ۳۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری
لیمو عمانی ۲ یا ۳ عدد
جعفری سرخ شده ۱۵۰ گرم
نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
دارچین و ادویه کاری به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

مراحل تهیه خورش تره فرنگی

مراحل تهیه خورش تره فرنگی

دستور پخت خورشت تره فرنگی در ادامه آمده است:

  • مرحله اول: ابتدا جعفری را شسته و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس، سبزی را به صورت ریز خرد کرده و در تابه‌ای مناسب با مقداری روغن مایع تفت دهید.
  • مرحله دوم: پس از اینکه جعفری سرخ شد، نعنای خشک را هم به تابه اضافه کرده و پس از یک تفت کوتاه، تابه را از روی حرارت بردارید.

نکته: دقت کنید که نعنای خشک زود می‌سوزد، پس نباید زمان تفت خوردن در این مرحله را طولانی کنید.

  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه خورش تره فرنگی با گوشت ، تره فرنگی‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌های هم اندازه، ترجیحا ۱ تا ۳ سانتی برش بزنید.
  • مرحله چهارم: حالا تره فرنگی‌ها را در تابه‌ای دیگر با مقداری روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شوند. سپس، آن‌ها را به مخلوط سبزیجات تفت خورده اضافه کرده و کنار بگذارید.
  • مرحله پنجم: پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و همراه با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود.
  • مرحله ششم: پس از چند دقیقه، تکه‌های گوشت را همراه با بقیه ادویه‌ها به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا گوشت سرخ شده و عطر ادویه‌ها بلند شود.
  • مرحله هفتم: در ادامه، رب را هم به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کرده و مقداری تفت دهید تا رنگ باز کند.
  • مرحله هشتم: حالا مخلوط سبزیجات و تره فرنگی را به مواد خورشت اضافه کرده و مقداری آب روی مواد بریزید. سپس، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد.
  • مرحله نهم: لیمو عمانی‌ها را به صورت درسته داخل مقداری آب ولرم قرار دهید تا تلخی پوست آن‌ها گرفته شود. سپس، با چنگال روی لیموها چند سوراخ ایجاد کرده و در نیم ساعت پایانی پخت، آن‌ها را همراه با مقداری نمک به خورشت تره فرنگی اضافه کنید.

چند نکته کاربردی در تهیه خورش تره فرنگی خوشمزه

چند نکته کاربردی در تهیه خورش تره فرنگی خوشمزه

در طرز تهیه خورش تره فرنگی، این نکات را هم در نظر داشته باشید:

  • در بعضی رسپی‌ها از مقداری سبزی شنبلیله هم استفاده می‌شود. البته دقت کنید که حتما میزان تره فرنگی و مزه آن باید در این خورش غالب باشد.
  • برای لعاب دادن به خورشت می‌توانید در مواد اولیه، از ۱ قاشق آرد گندم حل شده در نصف لیوان آب سرد استفاده کرده یا مقداری سیب زمینی به خورشت اضافه کنید.
  • استفاده از آب قلم یا استاک مرغ یا گوشت به جای آب خالص، طعم بهتری به خورش شما می‌دهد.
  • طرز تهیه خورشت تره فرنگی با مرغ هم به همین ترتیب است. با این تفاوت که مرغ، به زمان پخت کمتری نیاز دارد.
  • اگر بخواهید می‌توانید با جایگزین کردن مقداری لوبیا چیتی، پنیر کورد یا توفوی سرخ شده به جای گوشت، یک خورشت تره فرنگی گیاهی و خوشمزه درست کنید.
  • در صورت استفاده از حبوبات در این خورش، حتما آن‌ها را از شب قبل بخیسانید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید.

خورش تره فرنگی را روی سفره بچینید…

طرز تهیه خورش تره فرنگی را به همراه نکات تهیه آن برای شما گفتیم. پیشنهاد می‌کنیم این خورش خوشمزه را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. شما می‌توانید از این خورش برای پذیرایی از مهمان‌هایتان نیز استفاده کنید.

البته، اگر قصد برپایی یک مهمانی مفصل را دارید، خورش‌ها و غذاهای ساده را خودتان آماده کرده و تهیه دیگر غذاهای سخت و زمان‌بر را به سفارش غذا اسنپ فود بسپارید. در اسنپ فود انواع خورش و انواع غذاهای سنتی و فست فودی وجود داشته و می‌توانید میز پذیرایی خود را با غذاهای آن تکمیل کنید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جو دوسر با شیر و عسل

جو دوسر با شیر و عسل | طرز تهیه به ۵ روش

از خواص عسل آگاه هستید؟ عسل یکی از پرخاصیت‌ترین مواد غذایی موجود در طبیعت است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner