خواص دانه چیا

از خواص دانه چیا (برای زنان) هر چی بگیم بازم کمه!

مزایای دانه های چیا برای زنان چیست؟ اگر شما دوست دارید راه حل های طبیعی برای حمایت از سلامت و رفاه خود پیدا کنید، پس باید دانه های چیا را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. از تعادل هورمونی تا سلامت قلب و پوست درخشان ، مزایای دانه های چیا و سلامت زنان بی پایان است!

فواید دانه چیا و سلامت زنان

بسیاری از مطالعات علمی طیف گسترده ای از اثرات ترویج سلامت دانه های چیا را تأیید می کنند. به دلیل وجود مقدار قابل توجهی از ترکیبات فنولیک مانند اسیدهای فنولیک ، دانه های چیا فعالیت آنتی اکسیدانی را نشان می دهند.

مزایای دانه های چیا برای زنان چیست؟ اگر شما دوست دارید راه حل های طبیعی برای حمایت از سلامت و رفاه خود پیدا کنید، پس باید دانه های چیا را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. از تعادل هورمونی تا سلامت قلب و پوست درخشان ، مزایای دانه های چیا و سلامت زنان بی پایان است!

خواص دانه چیا برای زنان

دانه های چیا چیست؟

بیایید با تعریف دانه های چیا شروع کنیم. دانه های چیا دانه های کوچک و بیضی شکل هستند که از یک گیاه گلدار به نام Salvia hispanica که بومی مکزیک و گواتمالا است ، می آیند. دانه های چیا ممکن است کوچک باشند ، اما با مواد مغذی زیادی بسته بندی شده اند و مزایای زیادی را به ویژه برای زنان فراهم می کنند.

 ارزش غذایی خوردن دانه چیا

بنابراین ، بیایید در مورد آنچه دانه های چیا را بسیار خاص می کند صحبت کنیم. اول از همه ، آنها چیزی به نام “مواد مغذی ضروری” دارند.”این ها مانند بلوک های ساختمانی هستند که بدن ما برای رشد و قوی ماندن به آنها نیاز دارد. دانه های چیا دارای مقدار زیادی از این مواد مغذی هستند که آنها را برای ما واقعا خوب می کند.

یک چیز دانه های چیا دو نوع فیبر دارند: فیبر محلول و نامحلول. هر دو نوع مهم هستند چون به ما کمک می کنند احساس سیری کنیم و همه چیز را در بدنمان حرکت دهیم.

آیا می دانید که دانه های چیا نیز منابع بسیار خوبی از پروتئین هستند ؟  پروتئین برای ما زنان بسیار شگفت انگیز است زیرا به ما کمک می کند تا با حفظ عضلات خود قوی باشیم. همچنین ما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و انرژی پایدار را فراهم می کند ، که وقتی شما تمام روز به دنبال بچه های خود می دوید ، بسیار مهم است.

و البته دانه های چیا منابع غنی از چربی های سالم مانند امگا ۳ هستند. به پوست و مو درخشان و تعادل هورمونی زنان فکر کنید. چربی های سالم به تولید و تنظیم هورمون ها کمک می کنند ، که مانند پیام رسان های کوچکی هستند که بسیاری از چیزها را در بدن ما کنترل می کنند. بنابراین ، با قرار دادن چربی های سالم در رژیم غذایی ، ما به کنترل هورمون های خود کمک می کنیم و تعادل سالم را حفظ می کنیم.

در آخر اما نه کم اهمیت ، دانه های چیا همچنین دارای برخی مواد معدنی خاص مانند کلسیم ، منیزیم ، فسفر و آنتی اکسیدان ها هستند. واقعا آرزو می کنم که خیلی زودتر از این شروع به خوردن دانه های چیا کرده بودم چون خیلی شگفت انگیز هستند.

به نقل از

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ تیرماه ۱۴۰۳-پیام امروز

۰۹:۲۸ – ۰۷ تير ۱۴۰۳ ۰۹:۲۸ – ۰۷ تير ۱۴۰۳ امروز پنجشنبه ۷  تیرماه ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *