برترین‌های آزمایشگاهی معرفی می‌شوند

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم از معرفی افراد و آزمایشگاه‌های برتر در شهریورماه جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر فتح اللهی امروز در وبینار روز ملی آزمایشگاه‌ها با اشاره به اهمیت نامگذاری یک روز ملی به نام روز آزمایشگاه گفت: به منظور تجلیل از خدمات و تلاش آزمایشگاهیان مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری که نقش مهمی در تولید و توسعه علمی کشور دارند، شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران(شاعا) با همکاری انجمن تحقیقات آزمایشگاهی ایران با میزبانی دانشگاه‌های کشور آیین بزرگداشت روز ملی آزمایشگاه را مصادف با زادروز حکیم جرجانی در روز ۳۰ فروردین ماه هرسال برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد تمامی مراکز آموزشی و پژوهشی بصورت جداگانه نیز مراسمی ترتیب داده و به نحو احسن از تلاش‌های مدیران، کارشناسان و تکنسین‌های شاغل در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها قدردانی شود.

فتح‌اللهی افزود: هدفی که این دفتر در آینده دنبال خواهد کرد، تغییر در حوزه مدیریتی آزمایشگاه‌ها در راستای اسناد بالادستی بخصوص ایجاد آزمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای، توسعه و تقویت آزمایشگاه‌های مرکزی، ایجاد ساختار مدیریتی آزمایشگاه‌ها، کمک به اجرا و الزام به برقراری نظام HSE در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، در تمام دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به منظور تحقق اولویت‌های تحقیقاتی کشور است.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۱ تقدیر از سه گروه از آزمایشگاهیان شامل “کارشناسان”، “آزمایشگاه‌های مرکزی با خدمات خوب و هدفمند” و “مدیران آزمایشگاهی” است که مجدانه برای تحقق برنامه‌ها تلاش کرده‌اند. انتخاب این افراد بر اساس شاخص‌هایی است که در روزهای آتی برای دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد و در سومین کنفرانس تجهیزات و فناوری‌های نوین که در شهریور ماه در اردبیل برگزار می‌شود، معرفی شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های آتی کمیته‌ای در این دفتر برای انتخاب و تقدیر از خدمات آزمایشگاهیان نمونه تشکیل خواهد شد و برنامه‌های متعددی برای توسعه کمی و کیفی آزمایشگاه‌ها در پیش خواهد بود که متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *