سوله آکام فلز

اتفاق تلخ برای داوری ایران در جام جهانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز قبل فهرست اولیه داوران آسیایی برای جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد که به جز علیرضا فغانی هیچ نماینده‌ای از ایران حضور نداشت. فغانی هم با توجه به تصمیم کمیته داوران از طرف فدراسیون فوتبال استرالیا در لیست حضور دارد.

موعود بنیادی‌فر که در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرد،تنها داور ایرانی بود که شانس حضور در این لیست را داشت ولی گویا عملکردش طوری نبوده که در فهرست قرار بگیرد. درحالی که لیگ برتر ایران هیچ نماینده‌ای در این فهرست ندارد، کشورهایی چون عمان، کویت و مالزی که در مقایسه با ایران جایگاه چندانی در فوتبال ندارند، در فهرست اولیه صاحب داور هستند.

این موضوع نشان می‌دهد داوری ایران در سال‌های اخیر افت چشمگیری داشته و نسل جدیدی که وارد لیگ برتر شده‌اند نتوانسته‌اند مانند نفرات قبلی موفق ظاهر شوند. البته نبود سیستم VAR در مسابقات لیگ برتر باعث شده بسیاری از داوران لایسنس داوری با این تکنولوژی را هم نداشته باشند که این موضوع روی جایگاه‌شان تاثیر منفی گذاشته است. در حال حاضر موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، امیر عرب‌براقی و مرتضی منصوریان تنها کسانی هستند که این لایسنس را در اختیار دارند.

فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های اخیر عملکرد بسیار ضعیفی در بحث داوری داشته و این موضوع روی لیگ برتر هم تاثیر زیادی گذاشته است. از طرفی درحالی که مشخص بود داوران ایرانی شانس زیادی در میادین بین‌المللی ندارند، نام فغانی هم از لیست ایران خارج شد تا فوتبال ایران تنها نماینده خودش را نیز از دست بدهد.

۲۵۸ ۲۵۸

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب-پیام امروز

سردار مجید کریمی به اتفاق هیئت همراه، در نوزدهمین نشست بین‌المللی رؤسای اینترپل کشور‌های عضو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *