سوله آکام فلز
سنگسابی چیست و تفاوت آن با کفسابی چیست

سنگسابی چیست و تفاوت آن با کفسابی چیست

لایه برداری از روی سنگ‌های که لعاب آن ها از بین رفته، سیاه شده یا لک شده، ترمیم و بازسازی بندهای خالی و ترک های روی سنگ و در نتیجه پرداخت و براق کردن سنگ همانند روز اول را سنگسابی می‌گویند.
در سنگسابی تمامی پستی بلندی‌های که روی سنگ در هنگام فرش کردن ایجاد شده است، کامل از بین رفته و سنگ‌ها در یک سطح بایکدیگر قرار می‌گیرند، در نتیجه این همسطح سازی سنگ‌ها بایکدیگر شیب آن نیز درست می‌شود و اگر در کفپوش کفشوری وجود داشته باشد آب کامل در آن تخلیه می‌شود.
سنگسابی به منظور ایجاد نظم برای سنگ‌ها همچنین ترمیم و براق کردن آن ها در خانه و شرکت‌ها انجام می‌شود.

سنگسابی چیست و تفاوت آن با کفسابی چیست

تفاوت کفسابی و سنگسابی چیست؟

بسیاری از افراد به اشتباه در دام افراد سودجو می‌افتند دلیل آن نیز عدم آگاهی لازم در این خدمات است، چرا که اکثر افراد کفسابی و سنگسابی را دو کار جداگانه با فرسخ ها فاصله و تفاوت از یک‌دیگر معرفی می‌کنند، همین موضوع باعث ایجاد شک و تردید در بین افراد برای این خدمات می‌کند، در واقع باید یک موضوع را به صورت کامل بدانید، کفسابی یعنی سابیدن و تمیز کردن تمامی سطح‌های سنگی، گرانیتی، سرامیکی، بتن، پارکت، لمینت…سنگسابی تنها برای کفپوش ‌های سنگی کاربرد دارد و برای از بین بردن ناخنک و پستی بلندی سنگ و براق کردن آن استفاده می‌شود.
در واقع سنگسابی یکی از خدمات کفسابی است و تفاوتی با یک دیگر ندارند تنها تلفظ متفاوتی از هم دارند.

سنگسابی برای کدام سنگ‌ها استفاده می شود؟

سنگسابی همانطور که از نامش پیداست برای تمامی سنگ‌ها استفاده می‌شود و تفاوتی ندارد که جنس سنگ چه باشد برای تمام آن ها قابل استفاده است، تنها مراحل آن در بعضی از سنگ ها کم و در بعضی زیاد است، در مجموع مراحل کار سنگ سابی از ۸-۱۲ مرحله متفاوت است.

سنگسابی برای موزاییک قابل انجام است؟

موزاییک و سنگ شباهت‌های زیادی با یک‌دیگر دارند حتی موزاییک های سنگی به نوعی در دسته سنگ‌ها قرار می‌گیرند، به همین خاطر خدمات سنگسابی به صورت کامل برای موزاییک ها قابل انجام است، تنها تفاوت سنگ و موزاییک در سنگ سابی ترمیم این دو است، در سنگ ها برای ترمیم و بندکشی از رزین یا اپوکسی استفاده می‌شود، اما برای ترمیم و بندکشی موزاییک تنها از بتونه یا چسب بتن و سیمان سفید استفاده می‌شود.

سنگسابی چیست و تفاوت آن با کفسابی چیست
سنگسابی در کدام قسمت های خانه یا شرکت قابل استفاده است؟

فرقی نمی‌کند فضای شما یک متر باشد یا هزار متر اگر کفپوش آن را سنگ پوشش داده و در هر شرایطی که باشد قابلیت سنگ سابی دارد، در لایه برداری و ساب زدن سنگ دستگاه های مختلفی وجود دارد که قادر به تراش و صاف کردن هر سطح و فضای است که این موضوع باعث یک نقطه قوت در سنگ سابی شده است.

سنگسابی خط و خش های روی سنگ را از بین می‌برد؟

زمانی که اشیائی را روی سنگ می‌کشیم، یا یک شئی را روی آن قرار می‌دهیم با کوچک ترین بی احتیاطی و جابجایی غلط آن شاهد یک سری خط و خش های ریز و درشت روی سطح سنگ هستیم، شاید بارها با روش های مختلف تلاش به از بین بردن آن ها از روی سطح کرده باشید اما ناموفق باشید‌.
سنگ سابی ابتدا با یک لایه برداری زخیم از روی سنگ همانند همان خط و خش ها یکسری موج روی سطح کفپوش ایجاد می‌کند، پس از آن به ترتیب از زبر تا کله ساب های نرم روی سنگ کشیده می‌شود، در پایان تمام خط و خش ها بصورت کامل از روی سطح مرتفع می‌شود، و دیگر روی سنگ برنمی‌گردد مگر اینکه دوباره اشیائی را روی سنگ بکشید.

سنگسابی برای سرامیک طرح سنگ انجام می‌شود؟

درمیان سرامیک های که جنس آن از خاک رس ساخته شده است، یک مدل از آن ها وجود دارد که جنس آن از رزین های سنگی است که دوام و استقامت بالایی دارد اما همانند سنگ شکننده و آسیب پذیر است، به همین خاطر با بی احتیاطی و عدم توجه کافی و نظافت به موقع سریع لک شده و رویه آن سیاهی را جذب می‌کند، در چنین شرایطی اگر برای این سرامیک از کفشویی استفاده کنیم لعاب آن بصورت موقت تمیز شده و پس از مدتی دوباره روی سرامیک برمی‌گردد برای اینک این مشکل را بصورت کامل از روی سطح مرتفع کنیم باید آن را سنگسابی‌ کنیم.

سنگسابی چیست و تفاوت آن با کفسابی چیست

سوال: سنگسابی فقط برای سنگ است استفاده از اون برای سرامیک عاج اونو از بین نمی‌برد یا بهش آسیب نمیزنه؟

سنگسابی برای سنگ است و سرامیک طرح سنگ یه مدل ضعیف تر که دست ساز است از سنگ است، به همین خاطر سنگسابی آن باید در مراحل نرم تر با لایه برداری جزیی تر انجام شود، منظور از این صحبت یعنی نمی‌شود این سرامیک را بصورت مطلق تا جایی که دلمان خواست لایه برداری کنیم، این نوع سرامیک سه میل لعاب دارد که یک میل آن روی کار و دومیل در عمق سنگ است برای سنگ سابی آن تنها می‌شود نیم میل از آن را تراش داد تا آسیبی به عاج آن نرسد، اگر مقدار سیاهی بیشتر از نیم میل در عمق سرامیک نقوظه کرده باشد سنگ سابی کار زیادی را از پیش نخواهد برد مگر اینکه درخواست از بین بردن کامل عاج سرامیک را داشته باشید.
در این حالت هم عاج سرامیک و هم سیاهی آن کامل از بین می‌رود، اما بخاطر رزینی که در این سرامیک کار شده است، آسیب بیشتر از یک میل روی آن کمی نشدنی است، و تنها در صورتی این اتفاق می‌افتد که مقدار زیادی اسید خالص روی آن بریزید.
پس از اتمام لایه برداری از روی سرامیک، باید مراحل ساب سنگ که به ترتیب از ۲۰۰شروع شده و در ۶۰۰۰ هزار تمام می‌شود روی آن اجرا شود.

سنگسابی در تهران چگونه انجام می‌شود؟

سنگسابی در تهران با استفاده از دستگاه های سه تک و دستگاه مینی انجام می‌شود، این دستگاه ها قابلیت کارکرد با تمام ابزارهای کف ساب را داشته و برای تمام کفپوش ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه سنگسابی سه فاز: این دستگاه یک نسخه کامل از لایه بردار و پرداخت کارخانه است که یک دینام بزرگ ۷.۵ اسب و دور ۶هزار در دقیقه را دارد، از این دستگاه برای لایه برداری تمامی کفپوش های سنگی و گرانیتی و بتن استفاده می‌شود، برای سنگ‌های که اولین بار قرار بر کفسابی دارد حتما باید از آن استفاده شود، چرا که تراش دادن اولیه سنگ بسیار سختی بالایی دارد و باید از دستگاه قدرت مند استفاده شود.

دستگاه ساب زن تک فاز: این دستگاه یک نمونه تک فاز از سه فاز موتوژن است یک دینام ۳.۵ اسب دارد که دور ۳۵۰۰در دقیقه را دارد، این دستگاه برای لایه برداری فضاهای کوچک تا ۳۰ را دارد و برای پرداخت و کفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه ساب زن مینی: دستگاه مینی در سنگسابی برای فضاهای کوچک که دستگاه بزرگ در آن جا نمی‌شود، برای پله ها و قسمت‌های که بالاتر از سطح است استفاده می‌شود کارکرد آن دستی است و اندازه ان نیم متر از ۳۰سانت است، بسیار کاربردی و پرقدرت است و قادر به از بین بردن هرگونه لکه از روی هر سطحی است، سنگ‌ها و میزهای کانتر و کورین با این دستگاه لایه برداری شده و ترمیم می‌شود.

سنگسابی میز کانتر با دستگاه مینی

در اکثر خانه های ما میزها یا سنگ‌های تزیینی یا کانتر وجود دارد، این سنگ ها بسیار قیمت بالای دارد و نگه‌داری از آن نیز بسیار سخت است، اگر یک لیوان را که ته آن خیس باشد را به مدت دو دقیقه روی این سنگ بزارید جای آن کامل روی سنگ باقی می‌ماند، و با هیچ مواد و محلولی پاک نمی‌شود و تنها بدتر می‌شود، برای این‌که این مشکلات را از روی این سنگ مرتفع کنیم از دستگاه مینی و لقمه های پرداخت و پد استفاده می‌کنیم که مثل روز اول سنگ را براق و ترمیم می‌کند.

قیمت سنگسابی چگونه محاسبه می‌شود؟

مهم ترین موضوع در هر خدمت یا حرفه مطمعنأ بخش قیمت و نحوه محاسبه آن است، قیمت ساب زدن انواع سنگ تقریبا نزدیک به هم است اما با توجه به یکسری شرایط خاص محاسبه و ارزیابی می‌شود به همین خاطر محاسبه آن کمی سخت و پیچیده است، در حالت کلی قیمت سنگسابی بسته به شرایط کنونی سنگ، ساب مورد نیاز سنگ، نوع مواد بندکشی، آیا سنگ قبلا ساب خورده یا نه، متغییر است اما برای انواع سنگ ها این قیمت از ۴۵-۸۰ تومان متغییر است قیمت مواد بندکشی در سنگسابی بصورت جداگانه محاسبه می‌شود.

سخن پایانی

تیم کفسابی نیل (https://kafsabinil.ir) با ده سال سابقه درخشان در حوزه خدمات سنگسابی و کفسابی در تهران و حومه با توجه به به رنگ سنگ و جنس سنگ شما بهترین کاری که باید برای آن انجام شود را به شما پیشنهاد می‌کند، یکی از شرکت‌های که بالاترین کیفیت ساب را با قیمت مناسب و مستقیم با استادکار به شما عرضه می‌کند.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

معرفی و مقایسه 3 شرکت ارائه دهنده خدمات کفسابی

معرفی و مقایسه ۳ شرکت ارائه دهنده خدمات کفسابی

حفظ زیبایی و درخشش سنگ‌ها در خانه‌ها و اماکن مختلف، امری ضروری است. کفسابی یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *