سوله آکام فلز

زمینه های گسترده فعالیت مشترک جهاددانشگاهی قم با دانشگاه علوم پزشکی

ایسنا/قم سرپرست داشگاه علوم پزشکی قم گفت: طیف کاری جهاددانشگاهی بسیار گسترده است و در زمینه‌های مختلفی امکان همکاری وجود دارد.

مهدی مصری رئیس داشگاه علوم پزشکی قم در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی قم اظهار کرد: موارد مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی و جهاددانشگاهی وجود دارد که می تواند فصل جدیدی از همکاری های بین این دو مرکز را شکل دهد.

وی، حوزه مطالعات بین رشته‌ای سلامت  و علوم انسانی را یکی از زمینه های فعالیت مشترک بین این دو مرکز دانست و افزود: دانشکده سلامت ودین و حوزه‌هایی که برای مرکز رشد ایجاد می‌شود می‌تواند زمینه فعالیت و همکاری متخصصین جهاددانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی باشد.
وی افزود: مورد دیگر، شورای سلامت و امنیت غذایی است که اولویت‌های پژوهش در این حوزه به مشخص شده و در دو بخش پژوهش‌های کاربردی مسئله محور و فناوری زمینه فعالیت است.
وی در زمینه فعالیت‌های قرآنی و همکاری با خبرگزاری قرآنی ایکنا بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این حوزه پبشتاز است و در اواخر بهمن ماه همایش ملی و بین المللی قرآن، عترت و سلامت برگزار خواهیم کرد. این همایش دهمین همایش است و نهمین همایش را دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داده است.
مصری عنوان کرد: آی‌تی سلامت دیگر حوزه ای است که می توان در آن به فعالیت های مشترک رسید. زیرا آینده طب نیز به این مورد بستگی دارد. در این بخش در حال تکمیل هیئت علمی هستیم تا بتوانیم دانشجویان را پذیرش کنیم. 
سرپرست داشگاه علوم پزشکی قم گفت: در دانشکده بهداشت در حال ایجاد استودیو سلامت هستیم و نیازمند محتوای سلامتیم. برای همکار در حوزه آموزش نیز با بررسی زیرساخت‌ها آموزشی جهاددانشگاهی محدوده همکاری مشخص می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طیف کاری جهاددانشگاهی وسیع در عرصه های مختلف ا زجمله فرهنگی و اجتماعی است، بیان کرد: در زمینه مسائل اجتماعی وظیفه اصلی دانشگاه علوم پزشکی پاسخگویی اجتماعی است. هر اندازه کارگروه و کمیته تشکیل شود و پژوهش شود اگر پاسخگویی به مسائل و مشکلات اجتماعی نباشد بی‌فایده است. 
مصری تصریح کرد: یک فارغ التحصیل علوم پزشکی در هر کدام از رشته‌ها علاوه بر دانش تخصصی باید آداب معاشرت با مردم را بداند و اگر در جایی مشغول به کار است یا برای تحصیل رفته با توجه به تخصصش سالانه حدود ۳ مشکل محلی را حل کند.
وی در زمینه مسئولیت اجتماعی افزود: یکی از کارهایی که در این مسیر می‌توان انجام داد ترغیب شرکت‌ها و کارگاه‌های غذایی به استفاده از نکات سلامت در شعارهای تبلیغاتی خود است. 
مصری گفت: در حوزه آینده پژوهی سلامت نیز می‌توان همکاری مثبتی با جهاددانشگاهی قم داشت. در این حوزه با انجام پژوهش تقسیم‌بندی ظرفیت بیمارستانی استان بررسی می‌شود. یکی از بخش‌ها، گردشگری سلامت است که باید نیازسنجی شود. همچنین برای تشکیل مرکز بیماری‌های عفونی نیاز به پژوهش است. در استان امکان فراگیری بیماری‌های عفونی زیاد چون شهری بین‌المللی است. همچنین این استان مسیر مواصلاتی ۱۷ استان استان است از طرفی کارگاه‌های صنعتی زیادی نیز در خود جای داده است.

وی با تاکید بر همکاری جهاددانشگاهی در زمینه آموزش‌های حوزه کسب‌وکار گفت: این بخش برای کسانی که در بخش فناوری و مرکز رشد کار می‌کنند دارای اهمیت بالایی است. فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی باید یاد بگیرند چگونه کار پیدا کنند تا بتوانند به سمت تشکیل شرکت‌های دانش بینیان محصول محور و کارآفرین بروند. 
رییس داشگاه علوم پزشکی قم گفت: در زمینه سلول‌های بنیادی نیز امکان همکاری وجود دارد. دانشگاه علوم پزشکی با ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست‌جمهوری تفاهم نامه امضا کرده است و درصدد راه‌اندازی یک موسسه در این زمینه هستیم. همچنین در زمینه زیست فناوری به کمک محققین فعال جهاددانشگاهی نیازمندیم.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سلامت تصریح کرد: مردم باید یاد بگیرند چگونه با کادر درمان تعامل مثبتی داشته باشند. بسیاری از بیماران هنوز نمی‌توانند مشکلشان را به درستی توضیح دهند یا نکات مبهمی که از فضای وب خوانده‌اند را چگونه با دکتر در میان بگذارند تا روند درمان نتیجه مثبتی داشته باشد. یکی دیگر از موارد مربوط به فرهنگ سلامت سبک زندگی سالم در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و درمان به موقع و درست بیماری است.
مصری بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تولید داروها و مواد اولیه دارویی است که اگر جهاددانشگاهی در این زمینه فعالیتی دارد ما می‌توانیم بخش‌های تخصصی و آزمایش نهایی محصول را در آزمایشگاه‌هایمان انجام دهیم و محصول را برای رونمایی آماده کنیم. 
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تعرفه‌های پزشکی اعلام شد/ تعرفه پزشکان عمومی امسال ۱۲۶ هزار تومان است-پیام امروز

پدرام پاک آیین گفت: بیشترین افزایش تعرفه خدمات درمانی، تشخیصی و پزشکی با هدف تأمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *