مخالفت کسب و کارهای آنلاین با طرح جدید وزارت صمت

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کسب و کارهای آنلاین با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه مخالفند، گفت: تخصصی شدن امور کسب و کارها به معنی تفکیک نیست، بلکه می‌توان با راه اندازه کمیسیون های تخصصی این هدف را محقق کرد.

به گزارش ایسنا،  وزارت صمت اخیرا با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه کسب و کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی خدماتی موافقت کرد. موضوعی که با اعتراض کسب و کارهای آنلاین مواجه شده است.

در این رابطه رضا الفت نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بخش خصوصی در این مسئله مورد مشورت نبوده، اظهار کرد: دو تکه کردن اتحادیه قدرت مطالبه گری آن را تضعیف خواهد کرد و اختلافاتی بین اعضا خواهد انداخت.

وی با بیان اینکه هنوز تعریف مشخصی از اصناف توزیعی و خدماتی ارائه نشده، تصریح کرد: اتاق اصناف ایران متولی اتحادیه‌ها است که ۸۰۰۰ اتحادیه و حدود چهار میلیون واحد صنفی را مدیریت می‌کند، گفت:  اتاق اصناف هم با این تفکیک مخالفت کرده، چراکه قرار بوده تعداد ۸۰۰۰ اتحادیه کمتر شود نه بیشتر.  

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی  با بیان اینکه به وجود آمدن اتحادیه جدید برای کسب و کارها که باید آن را راه اندازی کنند، بار مالی دارد، گفت: همچنین چشم اندازی برای این کار دیده نشده و اصلا مشخص نیست چه تعداد کسب و کار آنلاین خدماتی و چه تعداد توزیعی وجود دارد. باید روی این موضوعات بحث شود.

وی افزود: ما با تخصصی شدن کسب و کارها مخالف نیستیم، اما تخصصی شدن به معنی تفکیک نیست، بلکه می‌توان با راه اندازه کمیسیون های تخصصی این هدف را محقق کرد. شاید وزارت صمت با نیت خیر این کار را انجام داده باشد، اما بیش از ۹۰ درصد کسب و کار های آنلاین با آن مخالف هستند و طی بیانیه‌ای این مخالفت را اعلام کرده‌اند. امیدواریم وزارتخانه در کنار بخش خصوصی بایستد و با مشورت ذینفعان اقدام کند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ساز کوک آرتتا و آرسنال؛ توپچی‌ها نخستین شکست آموریم را در منچستر رقم زدند

۱۵ / ۰۹ / ۱۴۰۳ – ۰۲:۴۱:۳۵ آرسنال موفق شد در خانه منچستریونایتد را شکست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *