مسئولان ورزش همدان هیچ توجهی به پارکور ندارند 

ایسنا/همدان پارکورکار ملی پوش همدانی گفت: مسئولان ورزش همدان هیچ علاقه و توجهی نسبت به رشته ورزشی پارکور و ورزشکاران آن ندارند و ما را به طور کامل فراموش کرده‌اند و علاوه بر این‌که از ما حمایت نمی‌شود از ورود اسپانسر به این ورزش جلوگیری شده است.

سعید غلامی مودب در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن معرفی خود و اشاره به این‌که در مسابقات و تورنومنت‌های جهانی و مجازی آمریکا در بخش و برند پارکور tempest free running موفق به کسب مقام دوم شده است، اظهار کرد: علاوه بر این‌که باشگاه و سالن خوبی در همدان برای ورزش پارکور اختصاص داده نشده، مسابقات انتخابی استانی نیز در استان همدان برای ورزشکاران ما برگزار نمی‌شود.

وی افزود: جدا از بحث این‌که مسابقات استانی و کشوری را نمی‌توانیم تجربه کنیم و حتی اعزام و سهمیه‌ای برای ما در نظر گرفته نمی‌شود، محل مناسبی برای تمریناتمان نداریم و در سالن‌های نامناسب و ۷۰-۸٠ متری مشغول به فعالیت هستیم و لازم است سالن بزرگ‌تری در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم از تجهیزات مخصوصِ آموزش پارکور در این اماکن استفاده کنیم؛ به ما زمین خالی و سالن انقلاب پیشنهاد دادند اما زمین خالی و بدون تجهیزات برای آموزش ما هیچ فایده‌ای ندارد.

غلامی مودب با اشاره به این‌که در پارکور به عنوان بازیکن و مربی مشغول به فعالیت است، مطرح کرد: جامعه پارکور در شهرستان همدان حدودا ۱۵۰ نفر است و در مجموع استان همدان بیش از ۲۵۰ پارکورکار آموزش‌دیده و مبتدی دارد.

وی ضمن اظهار گلایه‌مندی نسبت به روند کنونی اجرای مزایده اماکن ورزشی، تصریح کرد: در مزایده یکی از سالن‌های مورد نظرمان برای پارکور شرکت کردیم و اتفاقاً شرایط برای فعالیتمان در آن سالن مهیا شد اما در کمال ناباوری توسط رئیس هیات انجمن‌های ورزشی این موضوع و نامه‌نگاری‌های آن رد شد و این سالن در اختیار ما قرار نگرفت.

این پارکورکار ملی‌پوش ضمن اشاره به این‌که نبود زیرساخت لازم و عدم برگزاری مسابقات موجب ناامیدی و بعضاً ناآمادگی بازیکنان همدانی شده و مدتی است همه آن‌ها از شرایط بازی‌های کشوری و ملی به دور هستند، تاکید کرد: زمانی به من پیشنهاد دادند که در هیات انجمن‌های ورزشی حضور پیدا کنم و مسئول کمیته پارکور این هیات بشوم اما چون می‌دانم حضور من هیچ فایده‌ای ندارد و در نهایت تصمیمات ما توسط رئیس هیات و مسئولان ورزش مورد توجه قرار نمی‌گیرد تمایلی به حضور در این عرصه نداشتم و ندارم! اکنون مدتی است همه‌ی ما از شرایط بازی‌های ملی دور شده‌ایم و این موضوعات تاسف‌بار است.

وی ادامه داد: “انگار نه انگار” که ورزشکاران پارکور در این استان وجود دارند و علاوه بر این‌که مورد حمایت قرار نمی‌گیریم در کارمان هم مشکل درست می‌کنند؛ چندی پیش شرکت اسنپ حاضر شد برای برگزاری مسابقات کشوری در همدان ۱۵۰ میلیون هزینه کند و اسپانسر این مسابقات باشد اما در کمال ناباوری با حضور اسپانسر و برگزاری مسابقات کشوری پارکور در همدان توسط هیات انجمن‌های ورزشی مخالفت شد و هر بار به هیات انجمن‌های ورزشی استان یا اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با حل این مباحث مراجعه کردیم تنها به ما وعده اصلاح شرایط فعلی را دادند و تاکنون هیچ تغییری در احوالات ورزشکاران این رشته محبوب دیده نشد!

غلامی مودب با تاکید بر این‌که جهت حل مشکلات پارکورکاران بین اداره کل ورزش و جوانان و هیات انجمن‌های ورزشی پاس‌کاری می‌شویم و اموراتمان پیگیری نشده است، گفت: چند روز پیش مسابقات کشوری در شیراز برگزار شد اما هیات انجمن‌های ورزشی هیچ کاری برای اعزام بازیکنان همدانی انجام نداد و گفت به ما ارتباطی ندارد و خودتان بروید اموراتتان را پیگیری کنید.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته مسابقات استانی را با هزینه شخصی برگزار کردیم و حتی در بخش جوایز ما را کمک نکردند و تنها کاری که کردند این بود که لوح‌های تقدیر مقام‌داران را امضا کردند.

این پارکورکار اشاره کرد: قبل از ورود رسمی رشته ورزشی پارکور به هیات‌ها، قصد برگزاری مسابقات و اجرای رویداد و برنامه‌ای مهیج برای رشته ورزشی پارکور در استان همدان را داشتیم که آن زمان دهکده گنجنامه قبول کرد هزینه‌ها و زیرساخت لازم آن را فراهم کند و به اصطلاح اسپانسر باشد، اما آن زمان ناصر مرادی، نایب رئیس وقت هیات ژیمناستیک با توجیهات و مصاحبه‌های عجیب با روزنامه‌های همدان مطرح می‌کرد که رشته پارکور غربی و شیطانی است و جوسازی‌های صورت گرفته موجب شد دهکده گنجنامه از برگزاری این رویداد صرف نظر کند.

وی اضافه کرد: معمولاً هر کس از ورزش ژیمناستیک خسته و “زَده” می‌شود به سمت ورزش پارکور گرایش پیدا می‌کند و ادامه فعالیت‌های ورزشی خود را در این مسیر پیگیری می‌کند و فکر می‌کنم مشکل دیرینه و عجیب و قضاوت منفی ژیمناستیک‌کاران از سال‌های گذشته تاکنون با ما به این علت باشد.

غلامی مودب در پایان با بیان این‌که ورزش پارکور از سال ۸۵-۸۶ در همدان فعالیت‌های خود را آغاز کرد و در نهایت طی سال‌های اخیر به رسمیت شناخته شد، اظهار کرد: ورزشکاران شناخته‌شده‌ای هم‌چون جواد سمائی، مصطفی حرمتی، محمد خوش سفر و محمدحسام معصومی در استان در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند که بعضاً در مسابقات جهانی و کشوری خوش درخشیده‌اند و همه‌ی ما نیازمند توجه و حمایت مسئولان ورزش استان هستیم و از دستگاه ورزش استان و هیات انجمن‌های ورزشی انتظار می‌رود، شرایط و زیرساخت لازم و کافی را برای درخشش پارکورکاران استان فراهم کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *