تازه ها
سوله آکام فلز

نخستین پرواز مداری موشک “استارشیپ” به ماه مه موکول شد

“ایلان ماسک” در توئیت جدیدی اعلام کرد که نخستین پرواز مداری موشک “استارشیپ” به ماه مه موکول شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، “ایلان ماسک” (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت “اسپیس ایکس” (SpaceX)، تاریخ جدیدی را برای نخستین پرواز مداری موشک نسل جدید “استارشیپ” (Starship) اعلام کرد.

ماسک در توئیت جدیدی نوشت: ما تا ماه آینده، ۳۹ موتور قابل پرواز خواهیم داشت و سپس یک ماه دیگر را برای تکمیل آن صرف خواهیم کرد. بنابراین امیدواریم در ماه مه برای آزمایش پرواز مداری آماده باشیم.

استارشیپ، موشکی با ارتفاع نزدیک به ۴۰۰ فوت و قابل استفاده مجدد است و اسپیس ایکس آن را با هدف ایجاد وسیله‌ای که بتواند محموله‌ها و سرنشینان را تا مقصدی فراتر از زمین حمل کند، ساخته است. این موشک و تقویت‌کننده فوق سنگین آن، نیروی خود را از مجموعه موتورهای “رپتور” (Raptor) اسپیس ایکس تامین می‌کنند.

ماسک در ماه فوریه، در تاسیسات “استاربیس” (Starbase) این شرکت در تگزاس، بیانیه‌ای را در مورد استارشیپ ارائه کرد و مسیر پیش رو و موانع آزمایش موشک را توضیح داد.

اسپیس ایکس، چندین آزمایش پرواز در ارتفاع بالا را با نمونه‌های اولیه استارشیپ انجام داده اما گام مهم بعدی آن، رسیدن به فضا است. اگرچه انتظار می‌رفت که این نقطه عطف در سال گذشته محقق شود اما پیشرفت آن به تعویق افتاد و آزمایش پرواز مداری نیز در انتظار تایید نظارتی است.

اسپیس ایکس به مجوز “اداره هوانوردی فدرال آمریکا” (FAA) نیاز دارد. سخنگوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا به سی‌ان‌بی‌سی گفت: ۲۸ مارس، تاریخ مورد نظر برای تکمیل ارزیابی زیست‌محیطی کلیدی است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟-پیام امروز

آزمایش‌کنندگان اولیه فناوری Voice Engine پذیرفته اند تا بدون رضایت افراد هویت آنها جعل نشود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *