سوله آکام فلز

آشنایی با ورزشگاه‌های میزبان یورو ۲۰۲۴ + عکس-پیام امروز

هفدهمین دوره جام ملت‌های فوتبال اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ با برگزاری دیدار افتتاحیه بین تیم‌های آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ آغاز خواهد شد.

۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی در این مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند و ۱۰ ورزشگاه در سرتاسر آلمان میزبانی این مسابقات را برعهده دارند.

ورزشگاه آلیانز آرنا ورزشگاه اختصاصی تیم فوتبال بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است و گنجایش ۷۰ هزار نفر هوادار را دارد.

ورزشگاه آلیانز آرنا

ورزشگاه المپیک برلین در سال ۱۹۳۶ ساخته شده است و ۷۴٬۴۷۵ نفر ظرفیت دارد و برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ به صورت کامل بازسازی شد. این ورزشگاه قدیمی میزبان فینال یورو ۲۰۲۴ هست و ژرمن‌ها امیدوارند در این ورزشگاه قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند.

ورزشگاه المپیک برلین

ورزشگاه اشتوتگارت آرنا میزبان بازی‌های خانگی اشتوتگارت در سال ۱۹۳۳ ساخته شد و برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ بازسازی شد. این ورزشگاه گنجایش ۵۸ هزار هوادار را در خود دارد.

ورزشگاه اشتوتگارت آرنا

ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک (وستفالن) برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۱۹۷۴ ساخته شد و برای مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ نیز بازسازی شد. زردپوشان دورتموندی بازی‌های خانگی شان را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند و جو این ورزشگاه در جهان منحصر به فرد است.

ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک

گلزنکیرشن ورزشگاهی با معماری منحصر به فرد ورزشگاه اختصاصی شالکه ۰۴ است و ظرفیت ۶۲۲۷۱ هوادار را در خود دارد. این ورزشگاه در سال ۲۰۰۱ به بهره برداری رسید و یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ نیز بوده است.

ورزشگاه گلزنکیرشن

ورزشگاه فولکسپارک (یا فولکسپارکشتادیون، به معنی ورزشگاه پارک ملت) ورزشگاه اختصاصی تیم قدیمی هامبورگ است. این ورزشگاه در سال ۱۹۲۵ ساخته شده است و میزبانی بازی‌های جام جهانی ۱۹۷۴ را نیز برعهده داشته است، اما برای میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ این ورزشگاه در سال ۱۹۹۸ تخریب شد و ورزشگاهی بروز ساخته شد.

ورزشگاه فولکسپارک

مرکور اشپیل آرنا ورزشگاه خانگی دوسلدروف در سال ۲۰۰۴ برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۰۶ ساخته شد. این ورزشگاه گنجایش ۵۴۵۰۰ هوادار را در خود دارد.

ورزشگاه مرکور اشپیل آرنا

ورزشگاه دویچه بانک پارک (والداشتادیون) ورزشگاهی واقع در شهر فرانکفورت آلمان است که عمدتاً برای فوتبال و فوتبال آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورزشگاه بیش از ۵۰ هزار نفر ظرفیت دارد و ورزشگاه خانگی تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت است.

این ورزشگاه در سال ۱۹۲۵ ساخته شد و در سال ۲۰۰۵ برای جام جهانی ۲۰۰۶ به صورت کامل بازسازی شد.

ورزشگاه والداشتادیون

در ۱۹۵۶ ورزشگاه ردبول آرنا (سنترال استادیوم) افتتاح شد و در آن زمان با صد هزار نفر ظرفیت، بزرگ‌ترین ورزشگاه کل آلمان بود. با این حال در گذر سال‌ها استفاده از آن کاهش یافت و هزینه نگهداری اش بسیار شد.

در ۱۹۹۷ شهرداری لایپزیگ تصمیم گرفت، ورزشگاه جدیدی در دل ورزشگاه قبلی بسازد و این ورزشگاه در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و میزبان مسابقات جام جهانی بود. ورزشگاه ردبول آرنا ۵۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

ورزشگاه ردبول آرنا

ورزشگاه راین انرژی (مونگرسدورفر) در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است و برای میزبانی بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ بازسازی شد. این ورزشگاه ظرفیت ۴۵ هزار نفر را دارد.

ورزشگاه راین انرژی


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ایران در سید یک مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفت-پیام امروز

مرحله دوم رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به پایان رسید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *