سوله آکام فلز

آغاز واکسیناسیون کشوری پنوموموک در ۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس به زودی-پیام امروز


در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شهنام عرشی٬ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموموک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت. 

وی بیان کرد: واکسیناسیون کشوری پنوموموک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که تزریق واکسن پنوموموک از مرگ سالیانه ۱۵۰۰ کودک جلوگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم در طول ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: الان چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می کنند؛ اما واکسن پنوموکوک در حال حاضر در ایران تولید نمی شود و این واکسن وارداتی است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ابتلای ۱۰ نفر به تب کریمه کنگو از ابتدای ۱۴۰۳/ سه نفر فوت کرده‌اند-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ محمدرضا شیرزادی، رئیس گروه مدیریت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *