سوله آکام فلز

ادامه حواشی سفری حاشیه ساز/جزییاتی از نشست ایران و عربستان/تکذیب ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه

سفر خانواده قالیباف به ترکیه/ نشست ایران و عربستان/ تکذیب ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه/ تحولات افغانستان/ سالگرد تاجگذاری رضا پهلوی و … از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، سفر هفته گذشته همسر، دختر و داماد رئیس مجلس به ترکیه واکنش های بسیاری را در پی داشت و در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حالا با گذشت چند روز، تعدادی از نمایندگان هم به این اتفاق واکنش نشان دادند که گزارش کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

از دیگر اخبار پربازدید امروز درباره جزییات نشست ایران و عربستان در بغداد بود.

یک منبع عراقی با اشاره به حضور نخست‌وزیر این کشور در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد، جزئیات جدید درخصوص این نشست اعلام کرد و گفت: دو طرف در این نشست توافق کردند که به نشست های امنیتی پایان دهند و به مذاکرات دیپلماتیک منتقل شوند.

این منبع عراقی همچنین خاطرنشان کرد که فضای نشست مثبت بود و دو طرف در خصوص برخی نقاط برای ایجاد فضای آرام میان تهران و ریاض به توافق رسیدند.

وزیر امورخارجه آمریکا هم با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر ادعاهایی را درباره بازداشت افراد دوتابعیتی در ایران مطرح کرد و مدعی شد که با آنها همچون گروگان‌های سیاسی برخورد می‌شود.

آنتونی بلینکن در ادامه از ایران خواست تا عماد شرقی شهروند ایرانی -آمریکایی را هرچه زودتر آزاد کند. 

عماد شرقی که به‌عنوان مدیر ارشد شرکت سرآوا مشغول فعالیت بود، اولین بار در سال ۱۳۹۷ بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد. وی دو سال بعد در دادگاهی که گفته می‌شود به صورت غیابی برگزار شده است به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شد. وی هنگامی که قصد داشت از مرز ایران با کردستان عراق به صورت غیرقانونی خارج شود، بازداشت شد.

سفارت روسیه در ایران نیز اخبار مربوط به ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه تکذیب و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعاتی که در برخی رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه منتشر شده جعلی است و با واقعیت مطابقت ندارد.

اخیرا رئیس کل دادگستری اذربایجان غربی از تعیین تکلیف پرونده طلا و جواهرات مربوط به سال‌های ۶۵ تا ۶۸ خبر داد و گفت: تعیین تکلیف این مجموعه ارزشمند طلا و جواهرات که در سال‌های ۶۵ تا ۶۸ در گمرک بازرگان توقیف و به خزانه بانک ملی استان تحویل داده شده بود پس از گزارش اداره کل اطلاعات استان مبنی بر وجود مقدار قابل توجهی طلا و جواهر قاچاق در صندوق امانات بانک ملی استان در دستورکار قرار گرفت.

عتباتی افزود: با تشکیل جلسات مختلف و صدور دستورات لازم، این مجموعه جهت فروش تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت.

گرانی های اخیر از جمله افزایش قیمت گوشت و دارو و اینترنت و… از دیگر موضوعات مهم خبری این روزهاست.

در همین راستا، علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بخشی از افزایش قیمت گوشت را به مسئله حذف ارز ترجیحی مرتبط دانست و گفت: حذف ارز ترجیحی و عرضه نهاده‌های دامی به قیمت ارز نیمایی، بعضی شرکت‌ها را نگران کرده است. به همین خاطر بعضی معتقدند که گرانی‌های اخیر، پس لرزه‌های برداشتن ارز ترجیحی است. امیدوارم دستگاه‌های سیاست‌گذار اقدامات مد نظر را تسریع کنند تا به حالت طبیعی برگردیم.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید درلینک های زیر بخوانید.

قطعاً مجلس از افزایش بهای اینترنت حمایت نمی‌کند

تشکیل کارگروهی ویژه در کمیسیون برای پیگیری موضوع گرانی دارو

***

همچنین تحولات افغانستان به ویژه وقوع انفجارهای شدید طی هفته های اخیر واکنش های بسیاری را در پی داشته است.

درهمین رابطه رئیس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه خاطر نشان کرد: تلاش کشورهای همسایه برای ایجاد ثبات در افغانستان به دلیل رویکرد یک جانبه گرایی طالبان تاکنون نتیجه نداشته و امیدواریم که طالبان به این مسئله مهم توجه کند و دولت فراگیر تشکیل دهد.

محسن پاک آیین با اشاره به اینکه سلسله انفجارهایی که در هفته های اخیر در افغانستان رخ می دهد بیانگر حضور داعش است،‌ افزود: متأسفانه دولت مستقر فعلی یعنی طالبان نسبت به این موضوع بی اعتنا بوده و آن را جدی نگرفته است اما از همان ابتدا سران طالبان اعلام کردند که داعش خطر جدی برای افغانستان نیست و در این زمینه اغراق می شود اما امروز می بینیم که حملات گروه تروریستی در ولایت های مختلف نشانگر این است که داعش جهت تثبیت موقعیت خود فعال بوده و چه بسا ممکن است به زودی مطالباتی را از دولت داشته باشد در غیر این صورت آسیب جدی برای افغانستان خواهد داشت.

سفارت ایران در افغانستان هم در توییتی از توزیع کمک‌های نقدی  مومنانه جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون سفارت بین بازماندگان حوادث تروریستی اخیر در کابل خبرداد.

گزارش تاریخی ایسنا مصادف با چهارم اردیبهشت، نود و ششمین سالگرد تاجگذاری رضا پهلوی ملقب به رضا میرپنج در کاخ گلستان در سال ۱۳۰۵ از پربازدیدترین اخبار بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش که با عنوانتاج پادشاهی بر سر سردار سپهمنتشر شده، آمده است: از جان گذشتن و خدمت به فرماندهی که به زودی پدرزنش شد بستر ترقی در قشون قاجار را به سرعت برایش به وجود آورد و در مقام فرمانده قشون قزوین صولت و شکوهش را به رخ احمد شاه قاجار کشید و توانست از ضعف و ترس شاه کم سن و سال به مقام فرماندهی کل‌قوا، سردار سپهی و رییس‌الوزرایی برسد و با جربزه و اقتداری که با انگلیسی‌ها معامله کرد، زمینه کودتا بر شاه قاجار را به وجود آورد و با همراهی و همکاری دوستان فرمانبردارش تاج سلطنت را در کاخ گلستان بر سرش گذاشت و شد بنیانگذار سلسله‌ای جدید در ایران.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

از پرداخت طلب ۲ میلیون یورویی ویلموتس از جیب مردم تا چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی در اپراتور رایتل-پیام امروز

علی خضریان سخنگوی اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *