ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از یک میلیون زائر در راهپیمایی اربعین سال گذشته-پیام امروز


عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری کنگره سلامت در اربعین گفت: در سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از ایران در راهپیمایی اربعین حضور پیدا کرده که پیش بینی شده امسال این میزان به ۵ میلیون نفر برسد. در راهپیمایی اربعین سال گذشته به بیش از یک میلیون زائر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

وی بیان کرد: در کنگره سلامت در اربعین، ۱۷ محور از جمله پرستاری، سلامت روان و بهداشت دهان و دندان در نظر گرفته شده است.

پازوکی ادامه داد: ایران مسیر ترانزیت برای تردد زائران کشورهای همجوار مانند افغانستان و پاکستان بوده که مسائلی مانند مراقبت‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و در زمینه مدیریت بیماری‌ها و حوادث پنل‌های آموزشی در حاشیه کنگره سلامت در اربعین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:در تجمعات انبوهی حوزه سلامت نقش مهمی دارد.

پازوکی ادامه داد: در مراسم اربعین بیماری های قلبی، گرمازدگی، تنفسی، همچنین حوادث جاده ای مهم است. در کمیته سلامت اربعین موضوع ببماری تب دنگی پیش بینی های لازم در نظر گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود.

بیمارستان امیر المومنبن در نجف در امضای تفاهم نامه با طرف عراقی 

در ادامه مراسم، مجید میر صفا عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در کنگره سلامت در اربعین ۳۵۰۰ نفر از جامعه پزشکی شرکت کرده و اکنون ۳۴۸ مقاله به کنگره سلامت در اربعین ارسال شده است.

وی بیان کرد: نزدیک به ۲۰۰ سخنران در این کنگره شرکت کرده که ۳۵ نفر از سخنران‌ها خارجی از کشورهای لبنان، عراق، کویت،ترکیه و پاکستان هستند. 

وی اضافه کرد:کنگره سلامت اربعین ۱۵ امتیاز خواهد داشت.در این کنگره ۲۰ کارگاه آموزشی در خصوص سلامت در اربعین برگزار می شود.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پرسپولیسی‌ها باید برای حفظ بازیکنان خود برنامه ریزی می‌کردند-پیام امروز

محمدرضا مهدوی بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط سرخپوشان اظهار کرد: باشگاه پرسپولیس یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *