سوله آکام فلز

از شکل‌گیری مجموعه «مردم‌نهاد» در معاونت علمی ریاست‌جمهوری تا «پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بسته خبری امروز به مهم‌ترین اخبار حوزه علم و فناوری کشور می‌پردازیم که عبارتند از

  • پرتاب ماهواره‌های «کوثر» و «هدهد» بخش خصوصی در پاییز
  • اجرای «پروژه ماه‌» در دستور کار شرکت دانش‌بنیان دانشگاه تهران
  • «رویش» و «شکوفا» ۲ بسته حمایتی جدید صندوق نوآوری از دانش‌بنیان‌ها
  • جزئیات پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم
  • حضور بیش از ۳۴۰ شرکت و نهاد در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران
  • بهره‌مندی بیش از ۱۰هزار شرکت دانش‌بنیان از مزایای قانون جهش تولید در دولت سیزدهم
  • آخرین مهلت عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس
  • مجموعه‌های «مردم نهاد»، عضو جدید خانواده معاونت علمی در کنار شرکت‌های «دانش بنیان» و «خلاق»
  • «سنگ رو سنگ»، رویدادی برای شناسایی فعال استعدادهای برتر حوزه دانش‌آموزی است

پرتاب ماهواره‌های «کوثر» و «هدهد» بخش خصوصی در پاییز

با رونمایی از دو ماهواره بخش خصوصی با نام‌های «کوثر» و «هدهد» اعلام شد این دو ماهواره در پاییز سال جاری با پرتابگر خارجی پرتاب می‌شوند. این دو ماهواره، ماهواره‌های بخش خصوصی دانش‌بنیان هستند که قرار است در پاییز امسال با پرتابگر روسیه پرتاب شوند.

اجرای «پروژه ماه‌» در دستور کار شرکت دانش‌بنیان دانشگاه تهران

با انتشار فراخوان ماه‌نورد از سوی کشور چین، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تهران موفق شد رتبه اول را کسب کند و اجرای پروژه‌ای با عنوان ماه‌ شامل ماه‌گرد، ماه‌نشین و مدارگرد را در دستور کار خود قرار داده است. در موضوعات هوایی اتوبوس هیبریدی، طراحی و ساخت پک‌های باتری و طراحی سه‌گانه ماه‌گرد و طراحی و ساخت ماهواره پژوهش از دیگر فعالیت‌های این شرکت به شمار می‌رود.

از شکل‌گیری مجموعه «مردم‌نهاد» در معاونت علمی ریاست‌جمهوری تا «پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم»

«رویش» و «شکوفا» ۲ بسته حمایتی جدید صندوق نوآوری از دانش‌بنیان‌ها

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دو بسته حمایتی دیگر شامل «رویش» و «شکوفا» در قالب برنامه «جهش تولید دانش‌بنیان» و در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور رونمایی کرد.

هدف از اجرای بسته حمایتی «رویش»، کمک به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان جدید است. صندوق نوآوری و شکوفایی قصد دارد در این بسته، با حمایت از شتابدهنده‌های دانش‌بنیان در قالب هم‌سرمایه‌گذاری، تسهیلات و خدمات توانمندسازی، زمینه را برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان جدید فراهم کند. براین اساس، به شتابدهنده‌هایی که بتوانند در قالب یک برنامه، زمینه را برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان جدید فراهم کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه سرمایه بذری تا سقف ۲ میلیارد تومان اعطا شده و این امکان را دارند تا سقف یک میلیارد تومان نیز از هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری برای طرح‌های منتخب شتابدهنده بهره‌مند شوند.

محمدصادق خیاطیان درخصوص بسته «شکوفا» گفت:« گسترش فرهنگ تامین مالی جمعی به عنوان یکی از سازوکارهای مهم مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و تعمیق مشارکت مردم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، از اهمیت زیادی برخوردار است و از این طریق، امکان تزریق سرمایه‌های خُرد (سرمایه‌های خُرد مردمی) به طرح‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.»

جزئیات پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم

رئیس سازمان فصایی ایران از دو پرتاب تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اولین پرتاب سوخت جامد تا پایان سال از پایگاه چابهار صورت می‌گیرد.

حسن سالاریه گفت: در ۳ سال گذشته در صنعت فضایی ۱۲ پرتاب صورت گرفت که ۱۰ پرتاب بومی و ۲ پرتاب بین‌المللی بوده است که در قیاس با ادوار گذشته به لحاظ تعداد و کیفیت رکورد محسوب می‌شود، ضمن آنکه شاهد بودیم که دو پرتابگر بومی قائم ۱۰۰ و سیمرغ به تثبیت رسید.

از شکل‌گیری مجموعه «مردم‌نهاد» در معاونت علمی ریاست‌جمهوری تا «پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم»

حضور بیش از ۳۴۰ شرکت و نهاد در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران

مدیر برنامه ملی آبادیران گفت:« امسال با توجه به تلاش‌های دبیرخانه برنامه ملی آبادیران حضور ۴۵ نهاد و دستگاه اجرایی را خواهیم داشت که در مقایسه با سال گذشته رشدی دو برابری را شاهد هستیم و علاوه بر این تعداد ۲۸۱ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور و ۲۰ گروه جهادی و مردمی در نمایشگاه حضور دارند.»

آخرین مهلت عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از آغاز بیست و یکمین دوره «فراخوان مسیر» جهت پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: مهلت ثبت درخواست در این فراخوان تا ۳۱ خردادماه جاری اعلام شده است.

از شکل‌گیری مجموعه «مردم‌نهاد» در معاونت علمی ریاست‌جمهوری تا «پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم»

مجموعه‌های «مردم نهاد»، عضو جدید خانواده معاونت علمی در کنار شرکت‌های «دانش بنیان» و «خلاق»

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: از دو سال پیش اندیشه ای وجود داشت که چطوری نوآوری را مردمی کنیم؛ بدین معنا که ماهیت تعاونی داشته باشند و مردم صرفا مصرف کننده کالای آنها نباشند و بتوان مردم را به میدان بازار اقتصاد دانش بنیان آورد. ناظر به این دغدغه کوشیده ایم تا امسال در دور دوم نمایشگاه آبادیران از شق سوم هویتی معاونت علمی تحت عنوان «مجموعه های مردم نهاد» رونمایی کنیم.

از شکل‌گیری مجموعه «مردم‌نهاد» در معاونت علمی ریاست‌جمهوری تا «پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم»

«سنگ رو سنگ»، رویدادی برای شناسایی فعال استعدادهای برتر حوزه دانش‌آموزی است

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه «سنگ رو سنگ» نوعی طراحی الگوی کنشگری اجتماعی مبتنی بر تدبر قرآنی است، گفت: این رویداد با هدف ارتقاء کنشگری اجتماعی دانش‌آموزان و بر مبنای سه آسیب رایج در سنین نوجوانی، ناامیدی، انفعال و خودباختگی، طراحی و اجرایی شده است.

شرکت‌کنندگان در این رویداد پس از مشاهده ویدئوهای آموزشی و راهنمایی‌های بارگذاری شده در سامانه شاد، با مراجعه به قرآن سه آسیب ذکر شده را از نگاه قرآن علت‌‎یابی می‌کنند و نحوه مواجهه، آسیب‌شناسی و پیشگیری قرآنی و همچنین راهکارهای قرآن برای مقابله با این سه آسیب را بررسی می‌کنند. در واقع رویداد سنگ رو سنگ نوعی مفهوم‌کاوی قرآنی در سطح دانش‌آموزی و در سنین نوجوانی است.

۲۲۷۲۲۷


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نخستین قرعه‌کشی پویش باانرژی عید غدیر برگزار می‌شود-پیام امروز

حمد خدادادی در خصوص اعطای پاداش به مشترکان خوش مصرف گفت: امسال علاوه بر پاداش‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *