سوله آکام فلز

افزایش بهره‌وری و کارآمدی صنعت حمل‌ونقل؛ مدیریت ناوگان بومی شد

با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری سامانه‌ای برای افزایش بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل پیاده‌سازی شد.

به گزارش ایسنا، صنعت حمل‌ونقل که بخش اعظم آن به حوزه حمل و نقل زمینی و خودرو مرتبط است، نیازمند استفاده از فناوری‌هایی است که بتواند آن را به شکل درست و کاربردی توسعه دهد. سال‌ها است محققان در تلاش هستند تا با نفوذ فناوری‌ها و نوآوری‌ها به عرصه حمل و نقل؛ این حوزه را به روز رسانی کنند، در این راستا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامانه‌ای برای مدیریت ناوگان حمل‌ونقل، مدیریت سرویس و درخواست، مدیریت تعمیرات و نگهداری خودرو و نرم‌افزار ردیاب موبایل طراحی شده است.

این محصول به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هایی که تعداد زیادی خودرو و وسیله نقلیه دارند، این امکان را می‌دهد که در هر لحظه اطلاعات کاملی از تمام خودروهای خود ازجمله مسیر فعلی، مسیر حرکت، زمان و تعداد توقف‌ها، انحراف از مسیر و میزان مصرف سوخت داشته باشند و با گزارش‌های روزانه، ماهیانه، سالیانه و داشبوردهای خاص مدیریتی در کنار نمودارهای مربوطه تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

این سامانه متشکل از مجموعه‌ای از دستگاه‌های موقعیت‌یاب است که بر روی خودروها نصب می‌شود و اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره‌ها دریافت کرده و به پنل مربوطه که در اختیار کاربر قرار گرفته است، ارسال می‌کند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، کاربر می‌تواند با استفاده از پنل تمامی اطلاعات و گزارش‌ها را در فرمت‌های مختلف به‌صورت اکسل و نموداری دریافت و بررسی استفاده کند.

ایجاد کانال ارتباطی جدید و قوی‌تر با مشترکین با قابلیت ثبت تاریخچه فعالیت‌ها، نظارت آنلاین و دقیق بر ناوگان و مشاهده عملکرد آن‌ها، بایگانی و جست‌وجوی راحت و آسان از اطلاعات مأموریت‌ها و درخواست کارکنان، مستندسازی و تسهیل در آمارگیری از کلیه گزارش‌های واصل شده از رانندگان و کارکنان، افزایش بهره‌وری و کارآمدی ناوگان و کاهش هزینه‌های مربوط به مصرف سوخت، تعمیرات و نگهداری و پرسنلی، برخی از امکانات این سامانه است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کشف انبار چینی‌های قاچاق در تهران-پیام امروز

  سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *