سوله آکام فلز

افزایش تصادفات به دلیل لغزندگی معابر سطح شهر

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:برای جلوگیری از تصادفات رانندگی در شرایط لغزندگی معابر از سالم بودن سیستم‌های خودرو و عاجدار بودن لاستیک مطمئن شوید. 

او گفت: هنگام بارندگی، حداکثر سرعت‌های مجاز تعیین شده برای معابر کاهش می‌یابد و راننده باید با سرعت کمتری رانندگی کند که به آن سرعت مطمئنه می‌گویند. 

 موسوی پور تصریح کرد: پس از بارش به خصوص در اوایل آن وقتی که تازه زمین‌ تر شده، اصطکاک کاهش می‌یابد. به علت مخلوط شدن آلودگی‌های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک که به طور معمول روی سطح همه خیابان‌ها و جاده‌ها قرار دارند زمین لغزندگی بیشتری پیدا می‌کند که در این شرایط باید سرعت وسیله نقلیه کنترل شود. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حفظ فاصله طولی در آب و هوای بارانی بسیار مهم است در این شرایط حفظ فاصله‌ طولی باعث می‌شود، هنگام حادثه، شما فرصت کنترل خودروی خود را برای جلوگیری از برخورد داشته باشید. وضعیت و شرایط لاستیک خودرو نقش مهمی در جلوگیری از سوانح، به خصوص در بزرگراه‌های لغزنده دارند. فشار یا باد لاستیک در شرایط دمایی مختلف متفاوت است که با تغییر فصول باید تغییر کند. 

او بیان کرد: از سبقت گرفتن در هوای برفی و این شرایط خاص بپرهیزید. چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه‌ای به عقب خودرو می‌زند که موجب سُر خوردن آن می‌شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی شود. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از مناطقی که دارای جمع شدگی آب و یخ زدگی است رد نشوید، چون از عمق آب و یا وجود چاله یا گودالی عمیق در آن قسمت مطلع نیستید. 

او متذکر شد: منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل کرده و از سالم بودن عملکرد برف پاک کن‌ها مطمئن شوند و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کند. همچنین روشن کردن چراغ‌های جلو هنگام بارندگی و استفاده از مه شکن در برخی موارد به شما در رانندگی کمک می‌کند. لغزنده بودن معابر به راحتی باعث سر خوردن خودرو می‌شود. به هنگام مواجهه با این مشکل باید عکس العمل‌های زیر را انجام دهید: خونسردی خود را حفظ کنید.  پای خود را از روی پدال گاز بردارید.  حتی الامکان ترمز نزنید.  به آرامی فرمان را به سمت مکانی که می‌خواهید خودرو را متوقف کنید، بچرخانید.  برای جلوگیری از سُر خوردن خودرو همیشه پیش از رسیدن به پیچ‌ها از سرعت بکاهید و ترمز بزنید.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

متخصص سئو حسین محبی

خدمات سئو تضمینی | هزینه سئو وردپرس – حسین محبی

فهرست مقاله1 سئوی تضمینی1.1 توافق حرفه ای در سئو تضمینی1.2 نکاتی درباره سئو تضمینی1.3 نکات مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *