سوله آکام فلز

افزایش حجم صادرات کالای چوبی به کشور‌های همسایه-پیام امروز


عمده صادرات صنایع چوب در بخش مسکن  به کشور عراق  انجام می شود و نشست‌هایی در خصوص صادرات به کشورهای آفریقایی برنامه‌ریزی شده است. همچنين برنامه ریزی برای صادرات به کشورهای عربستان سعودی و حاشیه خلیج فارس انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در همین رابطه هاشمی عضو انجمن انبوه سازان مسکن در خصوص مزایای اجرای کالاهای چوبی گفته است: واردات چوب  منجر به ایجاد رقابت‌ها و رفع نیازها می‌شود، این در حالی است که بعضی از تجار کالاهای بی‌کیفیت وارد می‌کنند که باید در این زمینه نظارت جدی گرفته شود.

وی  با بیان اینکه  بخشی  از واردات کالا و صنایع چوبی به کشورمان در حمایت از تولیدکنندگان ممنوع است گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق نیز باید ابزارهای کافی برای نظارت ایجاد شود. این در حالی است که در سال گذشته یک میلیون مترمکعب واردات چوب به ثبت رسیده است.

 او یادآور شد: بیش از ۲.۵ میلیون مترمکعب در سطح کشور مصرف چوب و صنایع چوبی داریم، در کشور به سه میلیون و ۲۰۰ هزار میلیون مترمکعب چوب و صنایع چوبی نیاز داریم. برای نگهداری طبیعت کشور نیاز به واردات چوب خام به صورت گسترده‌تر داریم تا جنگل‌ها و درختان حفظ شود؛ امروز نیاز است تا در کنار قوانین، از قاچاق چوب جلوگیری و نظارت‌ها در این زمینه سختگیرانه تر شود.

هاشمی عضو انجمن انبوه  سازان  گفته است بخشی از ساخت وساز در کشور از طریق چوب انجام می شود که در این زمینه باید برنامه ریزی جهت تکمیل صادرات و نیازهای چوبی بخش ساخت و ساز فراهم شود.

در همین رابطه محمد جهانشاهی تولید کننده صنعت نوشت افزار با بیان اینکه  توانسته‌ایم در راستای جلوگیری از قاچاق چوب  اولین مداد فاقد چوب ایران را با فرمول اختصاصی تولید کنیم گفت: در راستای جلوگیری از واردات مواد چوبی و قاچاق چوب  این فرهنگ در بازار مصرف شکل گرفت که مداد فاقد چوب مدادی است که هیچ درختی برای تهیه آن قطع نمی‌شود و دوستدار محیط زیست است.

وی بیان کرد: هدف اصلی ما برای تولید این نوع مداد جلوگیری از واردات بی کیفیت چینی و ترغیب مصرف کننده ایرانی به استفاده از مداد کاملاً ایرانی بود. همانطور که می‌دانید ایران هوای مساعد برای تولید درختی که چوب مداد را از آن تهیه می‌کنند، ندارد و کاشت این نوع درخت به صرفه نیست، بنابراین بسیاری از کشورها مثل ایران واردکننده چوب مداد تحریر مهرگان از کشورهای اندونزی، چین، روسیه و اوکراین هستند.

وی در خصوص مشکلات خود برای تولید و عرضه مداد در کشور هم تاکید کرد: مشکل اصلی ما در حال حاضر واردات مواد اولیه برای مداد چوبی، سیاست‌های روز و همچنین تامین ارز مورد نیاز است، چرا که سهمیه ارزی سالیانه ما بسیار کمتر از سال‌های گذشته شده و به همین دلیل ما را دچار محدودیت کرده است.

عضو هئیت مدیره شرکت تحریر مهرگان گفت: در حال حاضر نیز این دو نوع مداد چوبی با برند آدمیرال و ووک از بهترین برند‌های مداد در ایران است که به کشور‌های همسایه مثل عراق، افغانستان و آسیای میانه بعضاً از طریق نمایشگاه‌های مرزی صادر می‌شود که درصدد آن هستیم در سال‌های آینده به بازار‌های منطقه‌ای نیز ورود کنیم.

براساس این گزارش  در راستای جلوگیری از افزایش قاچاق چوب بخش عمده ای از ساخت کالاهای چوبی به ویژه در بخش مسکن تغییر یافته و کالای سنگی جایگزین آن شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اپلیکیشن خبری یاهو منتشر شد-پیام امروز

اپلیکیشن جدید یاهو یک فید خبری شخصی‌سازی‌شده مبتنی بر هوش مصنوعی براساس علایق آن‌ها به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *