سوله آکام فلز

بسته خبری سینما| امین حیایی با «کوکتل مولوتوف» مهیای فجر/ تکلیف هیئت مدیره انجمن عکاسان سینما روشن شد

به گزارش خبرگزاری پیام امروز، در بسته خبری سینما جزئیات فیلم «کوکتل مولوتوف» گزینه احتمالی حضور در جشنواره فیلم فجر و اثر جدید حسین دوماری قابل توجه است؛ همچنین بزرگداشت داریوش مهرجویی در فرانسه و یکی از مستندات راه پیدا کرده به جشنواره سینماحقیقت و هیئت مدیره انجمن عکاسان سینما را در ادامه به همراه جزئیات بخوانید:

فیلمبرداری «کوکتل مولوتوف» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوکتل مولوتوف» به کارگردانی حسین دوماری، تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور، نویسندگی احمد رفیع‌زاده و سرمایه‌گذاری و مجری طرحی علی مجیدی به پایان رسید. 

«کوکتل مولوتوف» روایتی کمدی از دهه ۵۰ است.

امین حیایی، احمد مهرانفر، ستاره پسیانی با حضور یکتا ناصر و پژمان جمشیدی، علیرضا استادی، سیاوش چراغی‌پور، نیلوفر کوخانی، شادی خلیلی، محمد نیکبخت، سعید امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. 

مراحل فنی «کوکتل مولوتوف» همزمان آغاز شده است. 

صحبت‌های پوران درخشنده در اجلاس سراسری ایران، بانو، تجارت

دومین اجلاس سراسری ایران، بانو، تجارت با  تقدیر از بانوان موفق کارآفرین کشورمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و … به همت موسسه فرهنگی و هنری « عصر گفتگوی قلم »، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد و در یکی از مهمترین قسمت‌های این مراسم از بانوان تاثیرگذار و فرهیخته کشورمان از جمله « پوران درخشنده » فیلمنامه نویس و فیلمساز مطرح کشورمان، « ناهید امیریان» دوبلور پیشکسوت، «هلیا سوهانی» نائب قهرمان آسیا در مسابقات آسیایی هاکی روی یخ، دلارام ذاکرانی مربی سابق تیم ملی دوچرخه سواری تقدیر به عمل آمد.

پوران درخشنده کارگردان موفق و پرسابقه سینما با حضور در دومین اجلاس سراسری ایران، بانو، تجارت گفت: از برگزاری این اجلاس و حضور در میان کارآفرینانی که ضمن شناخت جامعه در قبال توسعه شغلی و کاستن بیکاری احساس مسئولیت کردند بسیار خوشحالم؛ در واقع این کارآفرینان براساس احساس درونی خود به این نتیجه رسیدند که باید قدم در مسیر موثری بگذارند و به خود باوری و توانمندسازی جامعه کمک کنند.

وی افزود: به اعتقاد من، زنی که توانمند و کارآفرین است و توأمان هدایت و رهبری درست خانواده را نیز برعهده دارد، می‌تواند نگاه درست تری به جامعه داشته باشد؛ ایرادات و اشکالات را با تلاش‌ها و نگاه ریزبین خود اصلاح کند و جلو ببرد.

درخشنده ادامه داد: زنی که در جامعه، حضورِ فعالی دارد در واقع می‌تواند توجه و عملکرد بیشتر و بهتری را در جمع خانواده و فرزندان خود اعمال کند؛ او ضمن راهنمایی‌های بهتر خانواده این توانایی را دارد که در راستای کشف نقطه ضعف ها و یافتن راه حل برای مرتفع نمودن آنها و نیز دست یافتن به نقاط قوت گام‌های مثمرثمری بردارد.

کارگردان فیلم سینمایی «هیس !دخترها فریاد نمی‌زنند» تصریح کرد : معتقدم،  توجه به کارآفرینی در هر شغلی حتی پاک کردن سبزی در خانه، بافتن ژاکت و یا مشاغلی همچون پزشکی، پرستاری وتاسیس یک شرکت خدماتی و…همه و همه در یک مسیر حرکت می کنند که آن هم توانمند سازی جامعه است؛ در واقع جامعه ای که توانمند شود، خیلی از مسائل و چالش های مختلف آن بویژه در حوزه اقتصادی مرتفع می گردد. البته نباید از این امر غافل ماند که یک کارآفرین در وهله اول با توانمند ساختن خود می تواند در مسیر توانمند نمودن جامعه گام بردارد. به طور کل خیلی خوشحالم که توفیق حضور در این جمع ارزشمند و دوست داشتنی نصیبم شد و به همه کارآفرینان به خصوص کارآفرینان زن تبریک می گویم چراکه نقش بسیار حساس و پررنگی را درهدایت جامعه دارند.

ناهید امیریان دوبلور پیشکسوت که در زمینه دوبله توانسته آثار فاخر و ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت برساند با حضور در این اجلاس گفت : بنده بعداز ۶ دهه خدمتگزاری در عرصه دوبلاژ کشور، خود را فرزند دوبله ایران می‌دانم و همیشه از زنانی که به زندگی امیدوار بوده اند و با تلاش و پشتکار قدرت و توانایی های خود را به منصه ظهور گذاشته اند افتخار می‌کنم.

وی افزود: تاکنون دوبله آثاربسیاری را همچون بامزی، هاچ زنبور عسل، پسرشجاع، سندباد و …  را برعهده داشته ام  و هم اکنون نیز در در حال مدیریت دوبلاژ هستم و تا زمانیکه نفس دارم برای ملت ایران خدمتگزاری خواهم کرد.

«آخرین کوسه نهنگ» در راه «سینماحقیقت»/ فیلمبرداری در ۶ سال

مستند «آخرین کوسه نهنگ» به نویسندگی و کارگردانی رامتین بالف، روایتی متفاوت از زندگی آبزیان در دریا و آلودگی‌های محیط زیستی است.

رامتین بالف درباره مستند جدیدش با نام «آخرین کوسه نهنگ» که متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است، گفت: این مستند روایت شاعرانه ماجرای یک کوسه نهنگ است که به دنبال عشقش در دریا می‌گردد و خانواده‌اش را گم کرده است. در حقیقت این مستند ما را با ابعاد مختلف و اتفاقاتی که در دریا می‌افتد، همراه می‌کند و همچنین زندگی آبزیان و رنج‌هایی که دریانوردان در دریا با آن روبه‌رو می‌شوند مثل حوادث دریایی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: کوسه نهنگ در لابه‌لای حوادثی که وجود دارد تا انتها می‌رود، مخاطب با دیدن این مستند به تماشای آلودگی‌های نفتی و دریایی هم می‌نشیند.

بالف یادآور شد: فیلمبرداری مستند «آخرین کوسه نهنگ» حدود ۶ سال زمان برد و یک ماه پیش به پایان رسید و این روزها هم در مرحله نهایی موسیقی و صدا قرار دارد. این مستند ۶۵ دقیقه زمان دارد و فیلمبرداری‌اش در خلیج‌فارس و جزایر بوشهر انجام شده است.

عوامل مستند «آخرین کوسه نهنگ» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: رامتین بالف، فیلمبردار، تدوینگر و صداگذار: رشاد بالف، دستیار فیلمبردار: کوشیار یزدانی، مدیر تولید: عباس مطاف و دستیار تهیه: معصومه شهریاری، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

رامتین بالف همچنین ساخت مستندهای «رودخانه‌های لیان»، «روی پوست نهنگ»، «نای بست»، «فراموش خانه»، «قطرات بلورین» و … را برعهده داشته است.

هیات مدیره جدید انجمن عکاسان سینما تعیین شد

مجمع عمومی عادی نوبت اول انجمن صنفی عکاسان سینما، برگزاروانتخابات داخلی هیئت مدیره نیزنجام شد.

مجمع عمومی عادی نوبت اول انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران برگزارشد ورای گیری برای انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرس به ترتیب صورت گرفت.

علی نیک رفتار وحسن شجاعی با آرای مساوی نفراول و دوم، محمد فوقانی نفر سوم، ایران انتظام و مهدی حیدری با تعداد آرای مساوی نفرات چهارم و پنجم. حسن هندی علی البدل اول و امیرعابدی علی البدل دوم انتخاب شدند. لیلا خوش کنار به عنوان بازرس اصلی و نازنین سلامیان علی البدل بازرس انجمن صنفی عکاسان سینما معرفی شدند.  

همچنین در تاریخ هشتم آبان ماه اولین جلسه داخلی هیات مدیره برگزار و تعیین سمت‌ها به شرح زیرانجام شد:

محمد فوقانی( رئیس)،حسن شجاعی(نایب رئیس)، امیر عابدی(دبیر)، مهدی حیدری(خزانه دار)،ایران انتظام( سخنگو) و لیلا خوش کنار (بازرس) و علی نیک رفتار (عضو هیات مدیره).

انتهای پیام/

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد-پیام امروز

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *