سوله آکام فلز

بازسازی فک و صورت با آخرین تکنولوژی شبیه‌سازی عمل جراحی-پیام امروز


در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توحید رضایی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به پروتز‌های اختصاصی بیمار در جراحی‌های جمجمه، فک و صورت گفت: جراحی بازسازی فک و صورت با استفاده از ابزار سفارشی راهنمای جراحی روشی استاندارد برای تومور‌های ناحیه فک بوده و توانایی بازسازی استخوان و ایمپلنت‌های دندانی را دارد. ابزار سفارشی راهنمای جراحی بر اساس شبیه سازی جراحی مخصوص هر بیمار طراحی و به روش ساخت افزایشی تولید می‌شود. 

او افزود: در این جراحی منطقه تومور به همراه بافت‌های آسیب دیده از فک بریده می‌شود. در بازسازی به کمک فیبولا اطلس گاید به گونه‌ای طراحی شده است که کاملاً با آناتومی بیمار مطابقت داشته و فقط با ناحیه تعیین شده در مدل ریکانس مطابقت داشته باشد. برش در امتداد صفحات برش فلپ‌های استخوانی را ایجاد می‌کند که برای بازسازی فک مورد نیاز است. ست جراحی بازسازی اطلس سلامت شامل شابلون خمکاری پلاک مدل آناتومی فک و فیبولا/ لگن و گاید راهنمای جراحی فک و فیبولا / لگن است.

رضایی ادامه داد: مدل آناتومی مبتنی بر فایل اسکن CT/CBCT/MRI و به روش ساخت افزایشی تولید می‌شود هر مدل شخصی سازی شده نشان دهنده آناتومی واقعی بیمار بوده و توسط جراح برای برنامه ریزی قبل از عمل یا شبیه سازی جراحی استفاده می‌شود. مدل‌های آناتومی نسبت به تصاویر دو بعدی اطلاعات بیشتر و درک بهتری به جراح می‌دهد. همچنین می‌تواند در انتخاب طرح درمانی مناسب برای بیمار به جراح کمک کند. 

او گفت: پروتز شخصی سازی شده یک وسیله پزشکی است که براساس نسخه برای یک بیمار خاص طراحی و ساخته می‌شود. پروتز این شرکت کاملا منطبق با آناتومی بیمار و با رعایت پارامتر‌های عملکردی و زیبایی شناختی طراحی شده و در جراحی‌های پلاستیک بازسازی و انکولوژیک استفاده می‌شود. از طرفی به دلیل انطباق دقیق اطلس پروتز با ناحیه کاشت امکان بازیابی طیف وسیعی از ساختار‌های استخوانی فراهم می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به جراحی ارتوگناتیک اظهار کرد: مدلسازی سه بعدی اسکلت صورت بیمار، انجام آنالیز سفالومتری سه بعدی، شبیه سازی استئوتومی Lefort و BSSO در نرم افزار تخصصی جراحی فک و صورت سبب می‌شود طرح درمانی دقیق و بر اساس اندازه گیری‌های خطی و زاویه‌ای موجود در رفرنس‌ها و مقالات معتبر آنالیز جراحی فک و صورت، به جراح متخصص پیشنهاد شود.

او گفت: طرح درمان نهایی پزشک متخصص بر اساس نتایج آنالیز سفالومتری و معاینه‌ی کلینیکی بیمار انجام خواهد شد. پس از تایید طرح درمان توسط پزشک جراح اسپلینت دیجیتال روی رابطه‌ی فکی Intermediate و Final با دقت بالا طراحی و با استفاده از تکنولوژی پرینتر‌های سه بعدی ساخته می‌شود. مواد مورد استفاده در ساخت اسپلینت‌های دیجیتال رزین‌های زیست سازگار است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مکمل‌ها و ویتامین‌های پرمصرف در کشور کدامند؟!-پیام امروز

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: طیف مکمل‌ها و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *