سوله آکام فلز

مدعیان حقوق بشر تا کی در مقابل جنایات در فلسطین سکوت خواهند کرد؟

هشتمین نشست مشورتی سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوسیالیستی ویتنام به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و خانم نگوین مین هانگ معاون سیاسی وزارت امور خارجه ویتنام در تهران برگزار شد.

در این نشست که پس از هشت سال برگزار شد، موضوعات مختلف روابط دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، علمی و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این نکته که دو کشور ایران و ویتنام به عنوان دو بازیگر در شرق و غرب آسیا، زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی جهت ارتقاء سطح همکاری‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی دارند، گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که ایران در حوزه فناوری کسب کرده است، امکان توسعه همکاری‌ها با ویتنام در این زمینه وجود دارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین ضمن اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس ویتنام به تهران یادآور شد: ارتباط و تبادل نظر مستقیم میان مقامات کشور می‌تواند موجبات توسعه روابط در حوزه‌های مختلف و متنوع را فراهم کند.

باقری ضمن طرح مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه طرفین، بر لزوم توقف جنایات رژیم اشغالگر در فلسطین تاکید کرد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران و ویتنام و همچنین تمامی دولت‌ها و ملت‌هایی که به ارزش‌های انسانی پایبندند باید تمام تلاش خود را برای توقف این نسل‌کشی که با حمایت آمریکا انجام می‌شود، بکار بندند. مشخص نیست که مدعیان حقوق بشر تا کی در مقابل جنایات ارتکابی در فلسطین که آخرینش مرگ کودکان بر اثر گرسنگی است، سکوت اختیار خواهند کرد. 

معاون وزیر خارجه ویتنام نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از برنامه‌های تنظیم شده در سفرش به ایران، هدف از سفرش به تهران را رایزنی با مقامات ایران به عنوان یک کشور مهم و اثر گذار در غرب آسیا و همچنین مذاکره پیرامون راهکار‌های گسترش روابط دو کشور خواند و افزود: با عنایت به ظرفیت قابل توجه بازار‌های دو کشور، آمادگی داریم با حذف موانع و مشکلات موجود به ارتقاء و گسترش روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری اهتمام ورزیم.

خانم نگوین مین هانگ همچنین ضمن استقبال از پیشنهاد همتای ایرانی در مورد برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی در ماه‌های آتی و تبادل هیات‌های عالی‌رتبه سیاسی، اعلام داشت که ویتنام آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف بین‌المللی نیز همکاری متقابل خود با ایران را توسعه دهد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند-پیام امروز

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *