سوله آکام فلز

بسحاق: مشخص نیست چه کسی سرمربی تکواندو در قهرمانی جهان است

سرمربی تیم ملی تکواندوی امید، تاکید کرد: عدم اعزام تیم ایران به مسابقات گرندپری در کره‌جنوبی نتیجه اشتباه فدراسیون جهانی بود و ارتباطی به سازمان تیم‌های ملی ندارد.

علی محمد بسحاق در گفت ,گو با ایسنا، درباره لغو اعزام تکواندوکاران ایران به رقابت‌های چالش گرندپری در کره‌جنوبی به دلیل اشتباه سازمان تیم‌های ملی تکواندو درباره نحوه حضور تکواندوکاران در این مسابقات، اظهار کرد: این موضوع ارتباطی به سازمان تیم‌های ملی ندارد و اشتباه از سوی فدراسیون جهانی تکواندو رخ داده است. فدراسیون جهانی در ابتدا اعلام کرد این مسابقات برای نفرات دارای رتبه زیر ۷۰ در رنکینگ برگزار می‌شود و ما نیز بر همین اساس لیست نفرات خود را اعلام کردیم، اما ۳ یا ۴ روز پیش به ایران و دیگر کشورها اعلام کرد این مسابقات مختص نفرات بالاتر از رتبه ۷۰ در رنکینگ است. از آنجا که در فاصله ۱۰ یا ۱۲ روز تا این مسابقات امکان برگزاری انتخابی و تعیین نفرات و ارائه لیست جدید نبود، اعزام تکواندوکاران ایران به این مسابقات لغو شد.

سرمربی تیم ملی امید یا تیم “ب” ایران، خاطرنشان کرد:  البته حضور در این مسابقات با توجه به حضور نفرات بالای رتبه ۷۰ در رنکینگ خیلی هم خوب نبود، هر چند که نفرات فینالیست جواز حضور در یک مرحله گرندپری را بدست می‌آوردند اما در اولین مبارزه خود در گرندپری اصلی باید به مصاف نفر اول رنکینگ  می‌رفتند و کار خیلی سختی داشتند.

بسحاق در پاسخ به این سوال که با این وجود این میدان می‌توانست میدان خوبی برای نفرات اعزامی ایران باشد، گفت: بله درست است اما به شرطی که ۲ یا ۳ ماه فرصت تمرین داشتیم اما فدراسیون جهانی چند روز پیش اصلاحیه جدید زد و اعلام کرد نفرات بالای رتfه ۷۰ می توانند در این رویداد حاضر شوند و ما یا کشورهای دیگر دچار مشکل شدیم.

وی در ادامه درباره شرایط تیم ملی امید، گفت:تیم ملی امید هنوز تشکیل نشده که من سرمربی آن باشم. در حال حاضر دو تیم ملی داریم که یکی با هدایت مقانلو و دیگری نیز بر عهده من است. هر دو تیم در هم ادغام شده‌اند و قرار است در بازی‌های کشورهای اسلامی من سرمربی تیم اعزامی باشم و هدایت تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز بر عهده مقانلو خواهد بود. قرار است کمیته فنی پس از این ۲ رویداد درباره کادر فنی تیم ملی در مسابقات جهانی تصمیم‌گیری کند.

بسحاق با بیان اینکه ۱۰ تکواندوکار ایران بزودی عازم رقابت‌های اوپن در کره‌جنوبی می شوند، گفت: حسین لطفی، صادق دهقانی، متین رضایی، محمدمهدی عمادی، امیرمحمد بخشی،محمد خانلو، علی اشکوریان، مهران برخورداری، علی احمدی و علی نجفی، نفرات اعزامی تکواندوی ایران بهمسابقات اوپن در کره جنوبی خواهند بود. در حال حاضر نیز تمرینات تیم در حال برگزاری است و تیم ملی ۴ تیر عازم کره جنوبی خواهد شد و مسابقات نیز ۸ و ۹ تیر برگزار می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم اعزامی به کشورهای اسلامی، اظهار کرد: ۲ روز پس از بازگشت تیم از کره جنوبی، مسابقات انتخابی در ۸ وزن اعزامی برگزار می‌شود و هنوز تعداد نفراتی که در انتخابی به میدان می‌روند مشخص نشده است.

بسحاق در پایان در پاسخ به این سوال که آیا حمایت کافی از سوی رییس فدراسیون از تیم ملی صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: ساعی تمام تلاشش را می‌کند اما فدراسیون از لحاظ مالی دچار مشکل است. مجموعا نزدیک به ۲۰۰ نفر در اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف حضور دارند و هزینه اردو یا اعزام این نفرات سنگین است و با خزانه خالی واقعا کار سخت شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سعید صادقی-پیام امروز

تمرین روز پنجشنبه پرسپولیس در هوایی بهاری و فضایی شاداب برگزار شد.  در این تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *