سوله آکام فلز

بیش از ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق در بورس انرژی معامله شده است-پیام امروز


مصطفی رجبی مشهدی گفت: بازیگران بازار برق روز یکشنبه شاهد مبادله بیش از ٢٣٨ میلیارد تومان برق در بورس انرژی بودند و تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس همچنان از اولویت‌های اساسی شرکت توانیر است.

مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: براساس آمار بورس انرژی بیشترین حجم معامله امروز مربوط به بار پایه ماهانه تیر به ارزش بیش از ١٧٠ میلیارد تومان بود. در معاملات امروز حداکثر قیمت ثبت شده در بازار برابر با ۱۳۵۶ ریال مربوط به پیک بار تیرماه بود.

رجبی مشهدی با اشاره به این که از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری و با شروع فرآیند اصلاح روابط مالی در صنعت برق کشور تاکنون بیش از ٢٩ میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از ۳۵۸۰ میلیارد تومان در بورس انرژی معامله شده است، ابراز امیدواری کرد که در نماد‌های مرداد و شهریور شاهد معاملات بیشتری باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه از ابتدای شروع جریان مالی صنعت برق در اردیبهشت‌ماه، حساب خرید برق شرکت‌های توزیع نیروی برق ٣ هزار میلیارد تومان شارژ شده است، تاکید کرد: تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس همچنان از اولویت‌های اساسی شرکت توانیر است.

رجبی مشهدی در پایان خاطرنشان ساخت: براساس بررسی کارشناسان، نزدیکی به روز‌های پایانی معاملات بار تیرماه، ورود نیروگاه‌های جدید به معاملات برق در بورس و همچنین افزایش شرکت‌های کارگزاری فعال در بازار برق منجر به اعتماد هر چه بیشتر بازیگران به این بازار و افزایش معاملات برق در آن شده است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

گوشت دام باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود-پیام امروز

همه ساله با فرا رسیدن عید قربان مردم اقدام به ذبح دام می‌کنند که کارشناسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *