سوله آکام فلز

بیش از ۵۰ درصد قانون حمایت از خانواده اجرا شده است/ تشکیل کمیسیون‌های مجلس طی ۱۰ روز-پیام امروز


زهره سادات لاجوردی نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: در اوایل انقلاب یعنی در دهه ۶۰ به دلیل نا امنی که منافقین در شهر‌های بزرگ ازجمله تهران ایجاد کرده بودند، دادستانی نقش بسیار پر رنگی داشت. 

وی ادامه داد: سخت‌کوشی شهید رئیسی در دوران ریاست جمهوری یادآور آن دوران است. ایشان از انجام دادن هر فعالیتی واهمه نداشتنه و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند.

لاجوردی اظهار کرد: دهه ۹۰ دوران بی‌تحرکی در بسیاری از حوزه‌ها بود و ۸ سال ترک فعل دولت موجب انباشت مشکلات مردم شده بود، دولت شهید رئیسی در چنین شرایطی تشکیل شد و اگر فعالیت شبانه‌روزی، سخت‌کوشی و سفر‌های و مردمی بودن ایشان نبود، تا حدودی مشکلات کشور برطرف نمی‌شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اگر انتظار داشته باشیم که ترک فعل دولت گذشته را بتوان در ۳ سال احیا کرد، پیش داوری غلطی است و باید بگویم کارنامه دولت ایشان مورد قبول است.

لاجوردی با بیان اینکه خاطرات بسیار زیادی از شهید رئیسی در جهت حفظ نظام اسلامی وجود دارد، افزود: در دولت شهید رئیسی بحث ارتقای جایگاه زنان از همان ابتدا مطرح شد.

ارتقای جایگاه بانوان در دستور کار دولت سیزدهم بود

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شده؛ ارتقای جایگاه بانوان و جایگاه مشاوران به همتایی با معاونت یا مدیرکلی، با توجه به شرایط دستگاه‌های اجرایی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید رئیسی به مسائل واقع بینانه برخورد می‌کردند، گفت: ایشان بسیار دقیق مسائل را گوش می‌دادند و با توجه به اینکه بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، سعی می‌کردند از منظر مشورت آنها پیشنهادات و انتقادات را گوش دهند.

لاجوردی با اشاره به ایتکه نگاه شهید رئیسی کاملا مردمی بود، افزود: در یک بازده ۴۸ ساعته نشست ورزشکاران ورزشکاران با بانوان مدال آور ورزشی ایران برگزار شد و شهید رئیس بدون هیچگونه تعللی این موضوع را پذیرفت و بر ضرورت اهمیت به بانوان ورزشکار تاکید کردند.

وی اضافه کرد: با هوشیاری بانوان و روشنگری‌های چهره‌های مشهور و ورزشکاران بانوان با درایت دولت سیزدهم، آشوب و اغتشاشات ۱۴۰۱ به خوبی جمع شد. علاوه بر این، ایشان دستور ویژه‌ای برای ایجاد مهد کودک در ادارات و یا اتاق مادر و کودک کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از تصویب قانون حمایت از بانوان، اگر این قانون مصوب داشته باشه، اما اجرایی نشود گویی فعالیتی صورت نگرفته است. در ستاد ملی جمعیت تاکید ویژه‌ای در حوزه بانوان اعم از اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند، دورکاری و نوبت شب برای مادران فرزاند زیر ۲ سال و یا باردار و بحث ناباروی و … مطرح شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم دولت آینده این راه را ادامه دهند؛ چراکه مردم از ریاست جهموری آینده انتظار خواهند داشت که با توجه به دولت قبلی عمل کنند.

اجرای بیش از ۵۰ درصد قانون حمایت از خانواده 

لاجوردی بیان کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حدود ۲۰۰ حکم آمد و بیش از ۵۰ درصد این قانون اجرایی شده است. اجرای حتی ۵۰ درصدی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دو سال گذشته، توانسته است جلوی سقوط آزاد رشد جمعیت کشور را بگیرد.

به گفته وی، مسائل فرهنگی و فرهنگسازی خانواده‌ها باید مکمل و در کنار تسهیلات و مزایا قرار گیرد.

جزئیات مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم

لاجوردی درباره جزئیات مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم گفت: افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه هشتم خرداد برگزار می‌شود. در این جلسه هیئت رئیسه سنی ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت. پس از آن نیز ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل به مرقد امام (ره) اجرا می‌شود و براساس قانون برای انتخاب نماینده پیش خواهیم رفت.

وی بیان کرد: انتخاب کمیسیون‌ها در هفته اول با توجه به علایق و امتیاز‌های منتخبین صورت می‌گیرد که نهایتا طی ۱۰ روز آینده به طول می‌انجامد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پلمب ۵۷۶۰ مرکز درمانی غیرمجاز در سال گذشته-پیام امروز

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: در بازدید از مراکز درمانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *