سوله آکام فلز

تاریخچه دیدارهای ایران و ازبکستان-پیام امروز


در چارچوب مرحله برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در گروه E قاره آسیا تیم ملی فوتبال ایران امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان ازبکستان است. دیدار رفت ۲ تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

۲ تیم تاکنون ۱۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل این بازی‌ها ۱۰ پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای ازبکستان و ۲ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

نخستین بازی بین ایران و ازبکستان در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۷۷ در چارچوب بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ برگزار شد که ایران با ۴ گل حریفش را شکست داد تا این نتیجه بهترین پیروزی ایران در مقابل ازبکستان باشد، همچنین ایران تجربه کسب  ۷ پیروزی متوالی در برابر ازبکستان را نیز دارد.  

از نکات قابل توجه بازی‌های ۲ تیم اینکه ازبک‌ها هیچوقت نتوانسته اند در کشورشان ایران را شکست دهند و تنها پیروزی آن‌ها در بازی‌های رودررو به پیروزی یک گله شان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در تهران برمی گردد.

در این بازی‌ها مجموعا ۲۳ گل به ثمر رسیده است که سهم ایران ۱۸ گل بوده است و ازبک‌ها نیز ۵ بار توانسته اند دروازه ایران را باز کنند.

۱۰ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ملی ایران موفق به زدن گل به تیم ملی ازبکستان شده‌اند که علی دایی، سردار آزمون و مهدی طارمی با زدن ۳ گل بهترین گلزنان ایران مقابل ازبکستان هستند.

مهدی ترابی و سید جلال حسینی ۲ گل و محمدرضا خلعتبری، جواد کاظمیان، علی موسوی، رامین رضاییان و روزبه چشمی یک بار موفق به گشودن دروازه ازبکستان شده اند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مدعیان رفع فیلتر می‌دانند که دولت در این موضوع تصمیم نمی‌گیرد-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *