سوله آکام فلز

تجلیل از فعالان قرآنی در اختتامیه ویژه برنامه «عصرهای قرآنی» در قم

ایسنا/قم با حضور مسئول امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، اختتامیه‌ ویژه‌برنامه‌ «عصرهای قرآنی» در بوستان بنفشه برگزار شد.

هم‌زمان با عید سعید فطر، اختتامیه ویژه‌برنامه «عصرهای قرآنی» با تجلیل از فعالان قرآنی، همراه با اقامه نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری مسئول امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، در بوستان بنفشه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، با اشاره به برخی از مضامین دعای قنوتِ نماز عید فطر عنوان کرد: این عید، در حقیقت عید بندگی خداست و مؤمنان پس از یک ماه عبادت و بندگی، وارد این عید بزرگ می‌شوند.

وی به راهپیمایی باشکوه مردم در روز قدس اشاره کرد و با تأکید بر اشغال ظالمانه‌ی فلسطین توسط یهودیان گفت: تصوّر کنید حدود پنج – شش میلیون یهودی را از مناطق مختلف در کشوری به نام فلسطین جمع کرده‌اند، اهالی آن را اخراج و یهودیان را ساکن نموده‌اند، این یک ظلم سازمان یافته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری اشغال کشوری که در وسط دنیای اسلام قرار دارد را ظلمی دولتی توسط یهودیان توصیف کرد و افزود: حتی اهالی این کشورِ اشغال شده که تبعید شدند، اجازه‌ بازگشت به کشور خود را ندارند.

وی ادامه داد: اشغالگران در کشور فلسطین، حکومتی یهودی و فاسد تشکیل داده‌اند و طبق ادبیات امروز، یک ترور و ظلم دولتیِ سازمان یافته و بین‌المللی را شکل داده‌اند.

مسئول امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با محکوم نمودن جنایات اسرائیل گفت: ۷۰ سال است که ملّت فلسطین حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و چنین ظلمی در هیچ جای دنیا با این حجم با این کیفیت وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: “دنیا در یک نظم نوین جدیدی قرار دارد” گفت: در یک مقطع زمانی، دنیا به گونه‌ای دو قطبی توسط اتّحاد جماهیر شوروی و آمریکا اداره می‌شد؛ اما بعد از فروپاشیِ اتحادیه‌ی جماهیر شوروی، دنیا تک قطبی شد به‌گونه‌ای که یک آقا پیدا کرد و آن هم غیر از آمریکا نبود.

وی افزود: در دنیای امروز، نه خبری از آقایی شوروی وجود دارد و نه آمریکا آن‌چنان آقایی می‌کند و قرینه‌ آن هم جنگ اوکراین است. امروز کشور اوکراین نمادی از فروپاشیِ هیمنه‌ غربی است که عملاً از هیمه‌ آنان، چیزی باقی نمانده است.

در این مراسم که با حضور محسن محرری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم و انبوه نمازگزاران در فضای باز بوستان بنفشه واقع در بلوار شهید کریمی برگزار شد، از فعالیت‌های قرآنیِ حجج‌اسلام سالاری، اسماعیلی، خسروی، جمشیدی، قادری و آقایان سعیدی و محرابی که در طول ماه مبارک رمضان نسبت به جزء خوانی قرآن کریم اهتمام ورزیدند، تجلیل شد.

این مراسم با اجرای سرود «سلام فرمانده»، توسط گروه سرود فاتحین و نونهالان حاضر در مراسم، پایان یافت.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *