تحقق کامل برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی

در بیانیه بیست و سومین اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر تحقق کامل برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور همزمان با آغاز بیست و سومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و با حضور دکتر باقری فرد، معاون آموزشی و سایر مسئولین حوزه آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی و پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه عملکرد، توسط ۱۰ کارگروه برنامه مذکور، برنامه ساماندهی نمایندگان معاونت آموزشی در کلان مناطق آمایشی، بررسی شاخص‌های رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌ها، گزارش بین‌المللی‌سازی آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی، اهمیت آموزش در عرصه در دوره پزشکی عمومی و معرفی برنامه‌های پیشنهادی پزشک خانواده ارائه شد و مسئولان ۱۰ کلان منطقه آمایشی به تشریح عملکرد دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در کلان مناطق پرداختند.

به نقل از وبدا، بیست و سومین اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ادامه با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد که در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

«ضمن تشکر از ریاست و همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران از میزبانی مطلوب اجلاس و همچنین با تشکر از حضور فعال کلیه مدیران ستادی معاونت آموزشی و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، بدینوسیله معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور نسبت به پیگیری و اجرایی کردن موارد زیر تاکید کردند:

۱. تحقق کامل برنامه عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی در دانشگاه/دانشکده

۲. اجرای کامل و دقیق برنامه عملیاتی مصوب معاونت آموزشی مرتبط با دانشگاه/دانشکده

۳. تعهد نسبت به مشارکت در کمیته کلان مناطق و کارگروه‌های دانشگاهی برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری آموزشی، متناسب با امکانات دانشگاه/دانشکده

۴. تعهد نسبت به اجرای برنامه‌های مصوب کارگروه‌های بهره‌وری در راستای تحقق هر چه بیشتر اهداف کارگروه‌های بهره‌وری آموزشی

۵. هماهنگی کامل با معاونت آموزشی وزارت متبوع در اجرا و تحقق برنامه‌های بالادستی از جمله برنامه عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی و برنامه عملیاتی معاونت آموزشی

۶. تلاش حداکثری برای تحقق شاخص‌های ارزیابی دانشگاه/دانشکده مبتنی بر شاخص‌های رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌ها(رعد۲)

۷. تعهد نسبت به اجرایی کردن آموزش در عرصه جهت دانشجویان پزشکی در دانشگاه/دانشکده مبتنی بر برنامه دبیرخانه مربوطه در وزارت متبوع

۸. تشکیل کمیته کلان مناطق آمایشی بر اساس شیوه‌نامه اجرایی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی با مشارکت کلیه دانشگاه‌های کلان منطقه

۹. تشکیل کارگروه‌های دانشگاهی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی در تمامی دانشگاه‌ها و ارائه برنامه اجرایی به کمیته کلان مناطق و دبیرخانه شورای کشوری عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی

۱۰. صیانت از شأن و منزلت اعضای هیات علمی و حقوق مادی و معنوی آنها

۱۱. تاکید بر اهتمام به مسائل رفاهی اعضای هیات علمی

۱۲. تاکید بر افزایش اختیارات دانشگاه‌های علوم پزشکی بخصوص در آموزش مداوم و مهارتی- حرفه‌ای

۱۳. تاکید بر اهتمام به مسائل دانشجویان و دستیاران علوم پزشکی».

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تفاوت اختلال یادگیری و بیش فعالی + فیلم-پیام امروز

۰۸:۵۶ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ سحر پهلوان نشان، روانشناس  با حضور در برنامه صبحانه ایرانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *