سوله آکام فلز

تداوم بارش‌ها در نواحی غربی کشور تا پایان هفته-پیام امروز


 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  امشب در مناطقی از  نواحی غربی کشور شاهد بارش باران و رگبار پراکنده هستیم گفت: در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، زنجان، گیلان، قزوین، ارتفاعات تهران و البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد با گردوخاک و تگرگ همراه است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها، رگبار و رعدوبرق برای فردا در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران تداوم دارد گفت: قم، اصفهان و فارس رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی دارند.

ضیائیان  بیان کرد: از امشب تا پایان هفته بارش ها در  سراسر کشور به ویژه در نواحی غربی کشور تداوم دارد.

وی توضیح داد: از امروز تا سه‌شنبه در برخی نقاط از شمال‌غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب‌شرق و مرکز، وزش باد و گردوخاک پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی اظهار کرد: آب‌های خلیج‌فارس امروز و فردا متلاطم است. تهران نیز امروز رگبار، رعدوبرق پراکنده و گاهی وزش باد را شاهد خواهد بود.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور در روزهای دوشنبه ۲۱ خرداد و سه‌شنبه ۲۲ خردادماه خبرداد و گفت: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، وقوع گردوخاک در برخی نقاط و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

او گفت: از آثار این بارش‌ها می‌توان به‌ احتمال جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود:در نتیجه به احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پایان صدور سند تک برگ تا ۱۰ روز آینده-پیام امروز

حسن بابایی، در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: از ابتدای هفته قوه قضائیه (آغاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *