سوله آکام فلز

ترانزیت بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از بندر شهید رجایی-پیام امروز


حسین عباس نژاد مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه  میزان صادرات کالای غیرنفتی در یکسال ۱۴۰۲ را ۴۰ میلیون و ۸۸۲ هزارو ۸۰۹ تُن است گفت: آمارها حاکی از  آن است که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بیان کرد:  میزان واردات به بنادر استان هرمزگان در این سال گذشته را نیز ۱۰ میلیون و ۲۶۳ هزارو ۲۰ تن  بوده که آمار‌ها کاهش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهند.

عباس‌نژاد گفت: از مجموع جابه‌جایی انواع کالا‌ها در بنادر استان هرمزگان، ۳۵ میلیون و ۴۰۹ هزارو ۲۵۲ تن مربوط به کالا‌های نفتی بوده که از این میزان ۲۲ میلیون و ۳۷۱ هزارو ۲۶۱ تن کاپوتاژ شده است.

وی با بیان اینکه  میزان صادرات کالای نفتی از بنادر جنوبی  طی یک سال گذشته   ۱۱ میلیون و ۶۱۷ هزارو ۹۰۴ تُن بوده است  افزود: عملکرد بخش کانتینری در این مدت را نیز ۲ میلیون و ۳۶۴ هزارو ۶۱۶ ((TEU بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش ثبت شده است.

**کاپوتاژ بیش از ۱۸ میلیون کالا‌های نفتی در بندر شهید رجایی

وی با بیان اینکه  بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران  است گفت: در این مدت ۸۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۹۶ تُن انواع کالا تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۵۴ میلیون و ۲۶۲ هزارو ۵۰۵ تُن آن مربوط به کالای غیرنفتی بود.

عباس‌نژاد با اشاره به صادرات ۳۵ میلیون و ۵۳۹ هزارو ۷۰۴ تن کالای غیرنفتی از بزرگترین بندر تجاری ایران به کشور‌های هدف گفت: در ۱۲ ماهه امسال نیز ۲۹ میلیون و ۳۱۴ هزارو ۵۹۱ تن کالای نفتی در این بندر جابه‌جا شد که ۹ میلیون و ۷۶۱هزارو ۴۳۹ تن آن مربوط به صادرات بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه  سهم تزانزیت انواع کالای تخلیه و بارگیری شده در بندر شهید رجایی در این مدت را ۶ میلیون و ۵۳۷هزارو ۳۷۴ تن بوده است  گفت: از مجموع کالا‌های نفتی جابه‌جا شده در این بندر ۱۸ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۸۶ تن آن نیز مربوط به کاپوتاژ بوده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ در این یکساله ۱۴۰۲ نیز مجموع عملیات تخلیه و بارگیری بخش کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور به بیش از ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار TEU (کانتینر ۲۰ فوت) رسید.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

۱۸ هزار گروه دانش آموزی داریم/ تحویل ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم-پیام امروز

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوعی که ما را گرد هم آورده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *