سوله آکام فلز

ترش‌ترین قهوه عربیکا

قهوه به تلخ بودن مشهور است اما دانه قهوه مثل همه میوه‌ها و دانه‌ها انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی از جمله طعم‌های مختلفی دارند. برخی از دانه‌های قهوه طعم تلخ‌تر و برخی طعم اسیدی‌تری دارند. دانه‌های قهوه عربیکا را به ترشی بیشتر می‌شناسند،‌ اما فقط نوع دانه نیست که مشخص می‌کند قهوه ما ترش بشود یا نه. المان‌های متفاوتی باعث می‌شود که یک فنجان قهوه ترش بشود. در این مطلب از بلاگ پیام امروز ترش‌ترین قهوه عربیکا را به شما معرفی می‌کنیم و راه‌هایی که بتوانید ترش‌ترین قهوه را تهیه کنید آموزش می‌دهیم.

آیا می دانید بهترین قهوه برای کدام کشور است؟

قهوه عربیکا ترش است یا تلخ؟

قهوه عربیکا ترش است یا تلخ؟

مهم‌ترین سوال‌هایی که درباره طعم قهوه وجود دارد این است که قهوه عربیکا ترش است یا روبوستا؟ و قهوه عربیکا ترش است یا تلخ؟

طعم همه قهوه‌ها مقداری تلخی دارد و همه دانه‌های قهوه هم مقداری اسید دارند در نتیجه هم قهوه عربیکا و هم روبوستا طعم ترشی و تلخی را دارند، اما گاهی اوقات، قهوه عربیکا به خاطر بیشتر بودن میزان اسید، طعم ترشی بیشتری می‌گیرد. بعضی افراد طعم ترش قهوه عربیکا را می‌پسندند و بعضی نه!

توضیحات تکمیلی را در مطلب قهوه عربیکا چیست بخوانید.

ترش‌ترین قهوه عربیکا کدام است؟

به این سوال می‌توان از جنبه‌های گوناگون پاسخ داد. مثلاً کشوری مبدا دانه قهوه عربیکا، مقدار رست شدن دانه قهوه، میزان آسیاب شدن آن و… بر ترش بودن فنجان قهوه ما اثر می‌گذارد. در ادامه هر کدام از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

کدام کشور ترش‌ترین قهوه عربیکا را دارد؟

قهوه کشورهای جاماییکا، اتیوپی، مکزیک و کلمبیا از بین همه کشورهایی که قهوه تولید می‌کنند، اسیدیته بیشتری دارند. در نتیجه اگر قهوه ترش را بیشتر دوست دارید، می‌توانید قهوه عربیکای این کشورها را امتحان کنید.

مطلب قهوه سیاه چیست را هم ببینید.

میزان رست شدن دانه‌های قهوه

وقتی قهوه رست می‌شود، تحت دماهای متفاوتی قرار می‌گیرد و هم رنگ دانه‌، هم عطر و طعم و هم خواص متفاوتی پیدا می‌کند. هر چه دانه قهوه را در دما و زمان کمتری رست کرده باشند و در اصطلاح لایت باشد میزان اسیدیته آن بیشتر است و قهوه ترش‌تری خواهید داشت. همین‌طور کافئین آن نیز بیشتر است. هر چه دما و زمان رست کردن بیشتر باشد و به اصطلاح دارک باشد قهوه تلخ‌تر می‌شود.

میزان آسیاب شدن دانه‌های قهوه عربیکا

میزان آسیاب شدن دانه‌های قهوه عربیکا

اگر ترش‌ترین قهوه‌ی عربیکا را بخواهید، باید دانه‌های کشورهایی نظیر مکزیک یا کلمبیا را که به صورت لایت رست شده‌اند، کاملا آسیاب کنید تا به حالت آردی مثل قهوه ترک درآید. هر چه درجه آسیاب بیشتر و دانه‌ها ریزتر بشود، اسیدهای موجود در دانه راحت‌تر آزاد می‌شود و قهوه ترش‌تری خواهید داشت.

نحوه دم‌آوری قهوه ترش عربیکا

قهوه را اگر به صورت دم سرد تهیه کنیم، اسیدهای کمتری آزاد می‌کند و کمتر ترش می‌شود. در حالی که دمای زیاد آب موقع دم کردن قهوه، باعث آزاد شدن اسیدها می‌شود و طعمی ترش به قهوه می‌دهد. اگر بعد از دم کردن قهوه با آب جوش، مدتی، شاید حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به قهوه فرصت بدهید، مقداری از اسیدهای آن می‌پرد و کمتر حالت ترش و اسیدی دارد. بالعکس، اگر دوست دارید ترش‌ترین قهوه عربیکا را بخورید، به محض دم کردن با دمای بالا، آن را نوش جان کنید.

تفاوت رنگ دانه‌های قهوه عربیکا و روبوستا را می دانید؟

کلام آخر

در این مطلب، ترش‌ترین قهوه عربیکا را با هم بررسی کردیم. دیدیم که ترش شدن قهوه به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه نوع دانه قهوه چه باشد، در کدام کشور رشد کرده است، چقدر رست و چقدر آسیاب شده هر کدام به نوبه‌ی خود باعث می‌شود که قهوه ترش شود.

شما بیشتر دوست دارید قهوه‌تان تلخ باشد یا ترش؟ قهوه عربیکا را بیشتر می‌پسندید یا روبوستا؟ درصد محبوبتان برای مخلوط عربیکا و روبوستا کدام است؟ تجربیات و نظرات خود را با مخاطبان پیام امروز به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

قهوه عربیکا ترش‌تر است یا روبوستا؟

قهوه عربیکا میزان اسیدیته بیشتری دارد و ترش‌تر است.

ترش‌ترین قهوه عربیکا کدام است؟

قهوه عربیکایی که برای کشورهایی مثل مکزیک، کلمبیا، جاماییکا یا اتیوپی باشد، به صورت لایت رست و با درجه ۱ آسیاب شده باشد.

چگونه اسید موجود در قهوه را کم کنیم؟

دانه قهوه با اسیدیته کمتر تهیه کنید، کمتر آن را رست و با درجه بالاتر آسیاب کنید و پس از دم کردن مدتی به آن فرصت دهید تا مقداری از اسیدها، به مرور زمان خنثی شود. در عین حال می‌توانید از روش‌های دم سرد برای تهیه قهوه با اسیدیته کمتر استفاده کنید.

در قهوه چه جور اسیدهایی وجود دارد؟

در قهوه ترش، حدود ۳۵ نوع اسید وجود دارد مثل اسیدهایی که در مرکبات، سیب و سرکه وجود دارد و البته اسید کلروژنیک که در دانه‌های قهوه یکی از بیشترین اسیدهاست.

کدام درصد از دانه‌های عربیکا و روبوستا ترش‌ترین قهوه را به ما می‌دهد؟

ترش‌ترین قهوه را می‌توانید از دانه‌های خالص عربیکا تهیه کنید. در واقع دانه‌های روبوستا کمتر از عربیکا اسیدی هستند و ترکیبشان با عربیکا ترشی آن را کاهش می‌دهد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پاساژ ناایمن «داد» در تهران پلمب شد-پیام امروز

سرهنگ سیدهادی موسوی روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات اجرای حکم قضایی در پاساژ ناایمن «داد» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *