سوله آکام فلز

تقویت حقوق زنان از طریق قانون‌گذاری و اجرای سیاست‌های حمایتی-پیام امروز


لاله افتخاری مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و اقدامات در حوزه زنان و دختران جامعه اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات در حوزه زنان و دختران معمولاً بر اساس نیاز‌های خاص این گروه‌ها طراحی و اجرا می‌شوند. این برنامه‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله آموزش، بهداشت، اشتغال، حقوق اجتماعی و سیاسی و حمایت‌های اجتماعی تعریف شوند. همچنین از ارائه دوره‌های آموزشی مختلف مانند مهارت‌های شغلی، سوادآموزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دوره‌های توانمندسازی می‌توان نام برد.

او ادامه داد: کمیته امداد عمری به اندازه انقلاب دارد که از همان ابتدا با دستور امام خمینی (ره) با نگاه ایشان در توجه به محرومان تشکیل شد. خیرین از همان ابتدای نهضت امام در امر انقلاب مؤثر بودند.

افتخاری تصریح کرد:  نگاه بلند امام و اهتمام اسلام در دست‌گیری از ایتام، بیماران و محرومین موجب شد که کمیته امداد امام خمینی از همان ابتدا تشکیل شود. تنها جایی که امام موافقت کردند که نامشان بر آن ثبت شود کمیته امداد است؛ که بعد از ایشان ذیل مدیریت رهبر انقلاب ادامه کار داده است.

افتخاری ادامه داد: کمیته امداد تنها دستگاه خدمت‌رسان نیست، اما ثقل کار بر دوش کمیته امداد است. همچنین وظیفه کمیته امداد است که به سایر دستگاه‌ها در راستای خدمت‌رسانی مشاوره داده و کمک کند.

او گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان هستند و شاید هیچ جایی به اندازه کمیته امداد در حوزه زنان و دختران، زنان بی سرپرست و بدسرپرست فعال نبوده است، که این فعالیت‌ها باید اطلاع رسانی شود.

افتخاری بیان کرد: نگاه ویژه‌ای در حوزه مشارکت بانوان در دولت سیزدهم وجود داشت که موجب شد زنان در ساختار وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها در جایگاه مشاور بانوان قرار گیرند، اما در کمیته امداد این جایگاه از گذشته وجود داشت که این به دلیل جامعه هدف گسترده و نگاه قرآن و دین به زن و خانواده بوده است.

او تصریح کرد: حمایت از حقوق زنان و تلاش برای کاهش تبعیض‌های جنسیتی از طریق قانون‌گذاری و اجرای سیاست‌های حمایتی است. فراهم کردن خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف مانند حقوقی، روان‌شناختی و اجتماعی از موارد دیگر است.  

او گفت: این برنامه‌ها و اقدامات می‌توانند تأثیرات مثبتی در بهبود شرایط زندگی و افزایش مشارکت اجتماعی زنان و دختران جامعه هدف داشته باشند.

خبرنگار: عطیه رضایی 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سازمان ملی هوش مصنوعی به زودی افتتاح می شود-پیام امروز

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *