سوله آکام فلز

تمامی خانواده‌های دارای دو معلول صاحبخانه شدند-پیام امروز


علی خوئینی مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح های عمرانی بنیاد مسکن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار طرح هادی روستایی در سراسر کشور اجرا شده و حدود ۴۰ هزار طرح هم در مرحله مطالعاتی قرار دارد گفت: طرح های هادی روستایی براساس مطالعات و زیستگاه بومی روستاها اجرا می شود.

وی افزود: در حال حاضر از ۵میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ۳میلیون واحد مقاوم سازی شده که معادل ۵۵ درصد از واحدهای مسکن روستایی کل کشور است که این طرح همچنان ادامه دارد.

او گفت: طبق هدف گذاری انجام شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی باید مقاوم سازی شوند که طبق این هدف گذاری صورت گرفته‌ تا به امروز ۳ میلیون واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

خوئینی  اظهار کرد: تمامی طرح‌های هادی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی  با  مشارکت مشاوران و کارشناسان فنی خبره بنیاد مسکن و تحت نظارت آنها ساخته می شود. 

مدیرکل دفتر فنی و تهیه طرح های عمرانی بنیاد مسکن تاکید کرد: هیچ خانواده دو معلولی در کشور بدون مسکن نیستند و تمامی متقاضیان در این بخش صاحب مسکن شده اند و اگر خانواده ای در این بخش  مسکنی در حال ساخت داشت از طریق پرداخت تسهیلات و یا تخصیص مصالح ساختمانی  واحدهای مسکونی آنها را تکمیل می کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت و تهیه طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اخيرا وزارت جهاد کشاورزی برای تولی‌گری روستاها و اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها ادعاهای جدیدی مطرح کرده است گفت: مقوله تولی‌گری روستاها نیاز به بررسی بیشتر دارد چراکه روستا با دو بُعد سکونت و فعالیت شکل گرفته و اینکه جهاد کشاورزی مدعی شده متولی توسعه روستا باشد، حرف سنجیده‌ای نیست.
خوئینی بیان کرد: این ادعای وزارت کشاورزی در حالی است که بنیاد مسکن سالها تجربه کار در ساخت مسکن روستایی را دارد و بدنه کارشناسی متخصص در این حوزه در بنیاد مسکن مشغول به کار هستند و این نهاد تجربه بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده در حوادث طبیعی را دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری 


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مدعیان رفع فیلتر می‌دانند که دولت در این موضوع تصمیم نمی‌گیرد-پیام امروز

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *