سوله آکام فلز

۹ شهر گلستان در وضعیت قرمز کرونایی/ کاهش نسبی و فریبنده آمار بستری‌ها

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی در ۹ شهر استان به حالت قرمز درآمده است، گفت: کاهش نسبی آمار بستری الزاما به معنای کاهش ابتلای روزانه نیست.

سعید گلفیروزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از هم استانی های ما در گلستان همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام لازم را ندارند، اظهار کرد: همه باید بدانیم که تنها راه عبور از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی به ویزه در فضاهای عمومی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد کاهش نسبی و بسیار خفیف آمار بستری ها در سطح استان گلستان بوده ایم، افزود: این موضوع نباید ما را فریب دهد و تصور کنیم که دیگر کرونا در فروکش و سرازیری است زیرا کاهش تعداد بستری ها الزاما به معنای کاهش ابتلای روزانه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر از ۱۴ شهرستان استان گلستان، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز به سر می برند، ادامه داد: شهرستان های گمیشان، علی آبادکتول، کردکوی، کلاله، بندرگز، بندرترکمن، آزادشهر، آق قلا و مینودشت این ۹ شهرستانی هستند که وضعیت کرونایی آنها به حالت قرمز رسیده است.

گلفیروزی از قرار گرفتن سه شهرستان گنبدکاووس، گرگان و مراوه تپه در وضعیت کرونایی نارنجی خبر داد و گفت: دو شهرستان رامیان و گالیکش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و وضعیت نسبتا بهتری در این حوزه را دارا هستند.

وی در تشریح آمار بستری های کرونایی در استان گلستان نیز، ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۲۶ نفر در بیمارستانهای سطح استان گلستان به علت ابتلا به بیماری کرونا بستری هستند که از این تعداد ۵۱ نفر در وضعیت مراقبت های ویژه و ۲۷ نفر نیز در شرایط اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بر ضرورت توجه به هشدارهای بهداشتی در سطح استان گلستان تاکید کرد و افزود: انتظار ما این است که اصناف و بدنه بازار نیز که همیشه همراه بوده اند در اجرای دستورالعمل های بهداشتی بیش از گذشته تلاش و همیاری خود را به کار ببندند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب-پیام امروز

سردار مجید کریمی به اتفاق هیئت همراه، در نوزدهمین نشست بین‌المللی رؤسای اینترپل کشور‌های عضو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *