سوله آکام فلز

توسعه همکاری های پلیسی ایران و ژاپن-پیام امروز


سردار احمدرضا رادان در دیدار با سفیر ژاپن در ایران اظهار کرد: ایران آمادگی دارد همکاری گسترده‌ای خصوصاً در موضوعات پلیسی و انتظامی با کشور دوست ژاپن داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: توسعه و روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های پلیسی نیاز هر دو کشور ایران و ژاپن به ویژه در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: قانون گریزی آمریکا جنایت‌های گسترده‌ای در کشورهای مختلف در پی داشته است و ایران در کودتای ۲۸ مرداد و حمله آمریکا و زمین‌گیری آنها در صحرای طبس و نیز حمله به ناکازاکی و هیروشیما بخشی از جنایت‌های آمریکاست که مردم بسیاری از دو کشور کشته شدند و اینها دلایلی برای عدم اعتماد ما به آمریکایی هاست.

وی آمریکا را کشوری عنوان کرد که برای اهداف خود از قوانین استفاده و در جایی مثل غزه قانون را نادیده می‌گیرد و این گونه با بمب‌های ارسالی خود برای صهیونیست‌ها منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر انسان بی گناه می‌شود.

سردار رادان در ادامه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با تقدیم شهدای زیادی در راه مقابله با مواد مخدر برای جلوگیری از آسیب‌های این مواد در سراسر دنیا پرچم دار این حوزه می‌باشد و این در حالی است که اگر ایران این مقابله‌ها را انجام نمی‌داد مشخص نبود چه بر سر مردم اروپا می‌آمد.

سردار رادان ادامه داد: اروپایی‌ها خود اذعان دارند که اگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران نبود اروپا از گزند آسیب‌های مواد مخدر در امان نمی‌ماند و با این حال آنها در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز ما را تحریم می‌کنند.

سردار رادان خاطرنشان کرد: امروز دنیا از نظام یک قطبی و دوقطبی خارج شده و ما معتقدیم که ژاپن نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود باید جایگاه خود را در این نظم نوین جهانی ارتقا دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با بیان اینکه به سهم خودم در ارتقای روابط دوجانبه در هر سطحی میان دو کشور تلاش خواهم کرد، افزود: این مهم در دیدگاه نخست وزیر ژاپن وجود دارد که روابط باید گسترش یابد و ما نیز در ایران برای کشور دوست ژاپن احترام خاصی قائلیم و به دنبال گسترش روابط دیپلماتیک هستیم.

ژاپن فناوری‌های به روز برای مقابله با مواد مخدر در اختیار ایران قرار می‌دهد.

در ادامه این دیدار سفیر ژاپن در ایران نیز در سخنانی شهادت رئیس جمهور و جمعی از همراهان وی را به سردار رادان تسلیت گفت و اظهار داشت: به عنوان نماینده کشور در این مراسم حضور داشتم و شاهد جمعیت اندوهگین مردم کثیری در این مراسم بودم.

وی در ادامه از آمادگی کامل این کشور برای انتقال فناوری‌های مورد نیاز ایران برای مقابله با مواد مخدر به کشورمان خبر داد و گفت: موضوع مواد مخدر مربوط به یک کشور خاص نیست و ضررهای آن برای تمام مردم دنیا می‌باشد و بر این مبنی آماده‌ایم تا همکاری‌های خود در این زمینه را گسترش دهیم.

وی افزود: کشور ژاپن از دیرباز به دنبال گسترش روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها بوده است و در این میان تحریم‌های آمریکا سبب شده روابط اقتصادی و سیاسی آن گونه که انتظار می‌رود نباشد.

سفیر ژاپن در ایران افزود: کشور ژاپن از اهمیت مقابله کشور ایران با مواد مخدر آگاه است و بر این مبنا آمادگی دارد تا در این زمینه هرچه بیشتر همکاری داشته باشد.

وی در پایان از سردار رادان برای سفر به کشور ژاپن و ارتقا تعاملات و همکاری‌های پلیسی با این کشور دعوت به عمل آورد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

یاشار سلطانی جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد-پیام امروز

یاشار سلطانی در پرونده‌ای که ۱۷ شاکی دارد، پس از تجدید نظرخواهی و رای نهایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *