سوله آکام فلز

توسعه ۳۰۰ هکتاری شهرک‌های صنعتی استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به مصوبه هیات دولت برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان تهران، از تحقق توسعه ۳۰۰ هکتاری شهرک‌های صنعتی استان تهران با تصمیم شورای برنامه‌ریزی و توسعه خبر داد.

حشمت الله عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح اختیار استان تهران برای توسعه شهرک‌های صنعتی تهران تا ۳۰۰ هکتار که از سوی هیات وزیران داده شده است گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت تا سقف ۳۰۰ هکتار زمین مورد نیاز به سطح شهرک‌های صنعتی استان بر اساس تصمیم شورای برنامه ریزی و توسعه افزوده خواهد شد. بر همین اساس می توان شاهد توسعه شهرک‌های صنعتی در سطح استان بود.

وی افزود: تسریع در روند تامین آب و برق شهرک صنعتی نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته و با تامین بلندمدت زیرساخت‌ها در آینده نسبت به افزایش زمین مورد نیاز برای بهسازی واحدهای تولیدی مستقر و ایجاد واحدهای جدید اقدام خواهد شد؛ در همین راستا در نخستین گام در شهرک صنعتی شمس آباد روند تامین آب و برق آغاز شده است.

عسگری ادامه داد: وزارت نیرو نسبت به احداث شش پست برق فشار قوی ۶۳.۲۰ کیلوولت برای تامین ۶۰۰ مگاوات برق شهرک‌های صنعتی شمس آباد، عباس آباد، قرچک، فیروزکوه، دماوند و شهریار و همچنین احداث خطوط آن‌ها در سال‌های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ اقدام خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی در استان به عنوان پیشانی صنعت استان تهران قلمداد می شوند افزود: با اجرای مصوبه جدید و اقدامات آغاز شده، قطعا مشکل زمین و برق شهرک شمس آباد در بلندمدت برطرف خواهد شد و با اتمام اجرای پروژه انتقال آب از کانال محمدیه از پساب تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر و فیروزبهرام که فاز اول آن در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید موضوع تامین آب این شهرک مرتفع خواهد شد.

وی درباره احداث شهرک صنعتی پوشاک نیز گفت: نگاه مدیران، توسعه همه جانبه استان با لحاظ همه بخش‌های اقتصادی است و با تدابیر کارشناسی اتخاذ شده توسعه بخشی باعث ایجاد خسارت در تامین زیرساخت‌ها به بخش دیگری نخواهد شد و ایجاد این شهرک با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تقابل با تهاجم فرهنگ بیگانه قطعا تاثیرات مثبت فرهنگی و اقتصادی را در حوزه پوشاک در سطح جامعه بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تبهکاران تلگرام با نقاب پشتیبان سایت از مردم کلاهبرداری می‌کردند-پیام امروز

سرهنگ داوود معظمی گودرزی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی مراجعه چندین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *