سوله آکام فلز

توصیه‌های بهداشتی پزشکان به زائران ایرانی در عرفات و منا-پیام امروز


همزمان با آماده شدن زائران بیت الله الحرام برای وقوف در صحرای عرفات، مشعر و منا، دکتر طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر؛ مهمترین توصیه‌های بهداشتی این ایام را بویژه برای پیشگیری از گرما زدگی و ضرورت رعایت بهداشت فردی بیان کرد.

درودی گفت: حجاج بیت الله الحرام در ایام وقوف در عرفاف و منا بتوانند با رعایت این توصیه‌ها و بهداشت فردی با سلامتی و تندرستی اعمال خود را انجام دهند و حداکثر بهره معنوی را از این ایام ببرند.

وی گفت: تجهیزات پزشکی مورد نیاز و اقدامات و هماهنگی‌ها برای ارائه خدمات به زائران در منا و عرفات دیده شده و رعایت نکات بهداشتی می‌تواند به جلوگیری از بیمار شدن زائران کمک کرده و خدمتگزاران در حوزه پزشکی را یاری کند.

درودی با اشاره به حضور صد‌ها زائر کهنسال در حج امسال؛ گفت: کسانی که در سنین بالا قرار دارند سعی کنند در ساعات گرم روز زیر نور آفتاب تردد نکنند و از نظر بهداشت فردی ازجمله شستن دست‌ها با صابون بی بو اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: یکی از نگرانی‌های پزشکی در ایام تشریق؛ گرمازدگی زائران است لذا به همه ضیوف الرحمن توصیه می‌کنیم، مایعات زیاد مصرف کنند.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران ده‌ها کشور در ایام تشریق در سرزمین منا و عرفات و عزیمت برای رمی جمرات از روز عید قربان؛ گفت: به همه زائران به طور جدی توصیه می‌شود که حتما در مسیر رفت و برگشت به جمرات؛ چند بطری آب همراه داشته باشند و یا از آبخوری‌های مسیر برای رفع تشنگی استفاده کنند که البته استفاده از بطری‌های آب بهتر است. 

وی گفت: باتوجه به تعریق بدن در هوای گرم؛ مصرف کم و کنترل شده نمک (به استثنای بیماران قلبی) و استفاده از مایعات (به غیر از نوشابه‌های گازدار) توصیه می‌شود.

درودی توصیه کرد که برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و سوختگی پوست بهتر است در صورت امکان زائران هر روز برای دوش گرفتن اقدام کنند تا کمتر دچار مشکل شوند. بعد از انجام اعمال عید قربان نیز می‌توانند از عینک‌های دودی و یا آفتابی و کلاه لبه دار و همچنین در صورت خارج شدن از احرام از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند.

وی سرما خوردگی و آلوده شدن به بیماری‌های ویروسی را از دیگر مواردی دانست که زائران می‌توانند با چند دستورالعمل ساده از بیمار شدن پیشگیری نمایند.
وی به زائران توصیه کرد: حتما نسبت به شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون؛ قرقره با سرم‌های شستشو و استفاده از محلول آب – نمک برای استنشاق و قرقره کردن در گلو اقدام نمایند.

درودی درپایان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات مطرح شده از سوی پزشکان؛ می‌تواند تا حدود زیادی از بیمار شدن افراد جلوگیری نماید.
هم اکنون بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع در مکه مکرمه بسر می‌برند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

طبیعت گردان پایان هفته کنار رود‌های پایتخت اتراق نکنند-پیام امروز

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر پنج شنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *