سوله آکام فلز

تولید سالانه ۱۷ میلیون تن فرآورده‌های دامی در کشور-پیام امروز


مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی در نشست خبری طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام عرفه و عید قربان گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه سلامت انسانی اتفاقی بیفتد، باید به حوزه کشاورزی توجه کنیم.

به گفته او، اگر می‌خواهیم مشکلات بهداشتی در بحث تغذیه مرتفع شود، به حوزه وزارت جهادکشاورزی و تولید ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی باید توجه شود. گفتنی است که ۱۷ میلیون تن از این محصولات در حوزه دام و فرآورده‌های دامی هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی بر پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تاکید کرد و افزود: برای تامین سلامت جامعه باید به سلامت مواد غذایی و بخش کشاورزی توجه شود.

نوروزی ادامه داد: منابع تولید و خوراک هر کشوری در اختیار بخش کشاورزی است، از این رو اگر می‌خواهیم مشکلات بهداشتی کشور در حوزه تغذیه حل شود باید به حوزه وزارت جهادکشاورزی و حوزه دام و حفظ نباتات اهمیت دهیم.

او با بیان اینکه در بحث نظارت برای دام ۱۹۰۰ اکیپ مشغول به کار هستند، افزود: از این تعداد ۸۵۰ اکیپ ثابت و ۱۰۵۰ اکیپ به صورت سیار خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین بیش از ۳۵۸۴ نفر در سطح کشور نظارت‌های بهداشتی  و شرعی را در این بخش به صورت رایگان انجام می‌دهند.

به گفته نوروزی، اکنون یک هزار و ۲۶۱ دامپزشک، یک هزار و ۷۰۳ نفر از سایر رده‌ها و بازرسان بهداشتی و ۶۲۰ نفر از روحانیان، کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی را به طور رایگان در جایگاه‌های عرضه دام زنده در سراسر کشور انجام می‌دهند.

معاون وزیر جهاد با اشاره به معضل سگ‌های پرسه‌زن گفت: وظیفه کنترل سگ‌های پرسه‌زن با شهرداری است که همواره به جمعیت آنها  باید توجه کند تا به معضل تبدیل نشود.

او گفت: سازمان دامپزشکی سالانه یک میلیون قلاده سگ صاحب‌دار را واکسن می‌زند، اما کنترل سگ‌های پرسه‌زن با سازمان دامپزشکی نیست.

خبرنگار: آزاده محبی


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

واکنش باشگاه پرسپولیس به توافق با سرمربی صاحب نام هلندی-پیام امروز

در حالی که گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس با پیشنهاد دستمزد ۷۰۰ هزار دلار در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *