سوله آکام فلز

جلال درخشه: طرح «همه پرسی فلسطین» در طول طرح مقاومت اسلامی است

جلال درخشه دبیر علمی همایش بین‌المللی «همه پرسی فلسطین» اظهار داشت: اعلام روز قدس آغاز یک مبارزه گسترده ای بود که در ذیل اسلام گرایی قرار می گرفت. لذا ایران پایه گذار مبارزات اسلام گرایانه ای است که مسأله فلسطین را در صدر مسایل جهان اسلام قرار داد که ضمن آن و با این نگاه بخش های زیادی از جنوب لبنان آزاد شد.

به گزارش ایسنا، افتتاحیه همایش بین‌المللی «همه پرسی فلسطین» به همت اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

در ابتدای این نشست جلال درخشه، دبیر علمی این همایش اظهار داشت: مسأله فلسطین بدون تردید مسأله اساسی جهان اسلام به ویژه از زمان بیانیه بالفور است که زمینه اشغال فلسطین را فراهم کرد. اعراب مسلمان درمبارزه با این رژیم ۴ جنگ را در سال های مختلف انجام دادند و سعی کردند حقوق از دست رفته فلسطینیان را جبران کنند که البته این امر نتوانست مسأله اشغالگری را حل کند و به تثبیت بیشتر رژیم اشغالگر قدس منجر شد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران فصل نوینی از مبارزات علیه رژیم صهیونیستی بود. امام مسأله فلسطین را به عنوان یکی از مهمترین مسائل سیاست خارجی ایران طرح نمود و تعطیلی سفارت اسراییل و قطع روابط دیپلماتیک با آن یک اقدام راهبردی بود.

درخشه افزود: امام در ۱۶ مرداد ۵۸ آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس و به جهت حمایت از قدس شریف تعیین نمودند. امام با این پیام مسأله فلسطین را در کانون مسایل سیاسی جهان اسلام قرار دادند. اعلام روز قدس آغاز یک مبارزه گسترده ای بود که در ذیل اسلام گرایی قرار می گرفت. لذا ایران پایه گذار مبارزات اسلام گرایانه ای است که مسأله فلسطین را در صدر مسایل جهان اسلام قرار داد که ضمن آن و با این نگاه بخش های زیادی از جنوب لبنان آزاد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهادات مختلفی برای حل مسأله فلسطین داده شده که نتیجه آن باعث تثبیت رژیم شده است، گفت: آخرین پیشنهاد مطرح شده در این باره توافق ابراهیم است که بسیاری هم آن را پذیرفته اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی طرحی را برای حل و فصل مسأله ارایه داده که به عنوان طرح همه پرسی فلسطین توسط مقام معظم رهبری بیان شد. این طرح بخشی از راه حل مسأله فلسطین است و در طول طرح مقاومت اسلامی قرار می گیرد.

درخشه افزود: این طرح بر ۴ محور استوار است که بر بازگشت آواره ها، برگزاری همه پرسی توسط مردم اصلی فلسطین و نه اشغالگران، تشکیل نظام سیاسی منبعث از مردم فلسطینی اصیل و تصمیم گیری نظام سیاسی جدید درباره مردم غیر فلسطینی، تاکید دارد.

وی گفت: این طرح به تجاوزگری پایان می دهد اما مورد توجه مجامع بین المللی قرار داده نشده است که البته طی نامه ای در سازمان ملل ثبت رسمی شده است.

درخشه در پایان تاکید کرد: این کنفرانس در قالب نشست های مختلف تا پاییز امسال ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نهال رشد جمعیت در کشور جوانه زده است-پیام امروز

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *