جهاد دانشگاهی تسهیل‌گر صنعت گردشگری است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-پیام امروز


به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی کارگروه گردشگری و فرهنگی همکاری‌های بین واحدی شمال‌غرب کشور که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه اولویت اول این کارگروه صنعت گردشگری و نحوه فعالیت جهاد دانشگاهی در این زمینه است، اظهار کرد: همکاری‌های شبکه‌ای بین واحدهای شمال‌غرب کشور با تدبیر دفتر مرکزی از سال قبل شکل گرفته و چندین نشست حضوری و مجازی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در هم‌اندیشی‌هایی که صورت گرفته چند زمینه همکاری بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های واحدها و نیازهای توسعه‌ای منطقه مشخص شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: برای هر زمینه و موضوع همکاری، کارگروه تخصصی در نظر گرفته شده و هر کدام از واحدها مسئولیت هماهنگی یکی از کارگروه‌ها را بر عهده گرفته است.

رسولی افزود: جهاد دانشگاهی واحد اردبیل نیز مسئولیت هماهنگی کارگروه گردشگری و مباحث فرهنگی را عهده‌دار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت همکاری شبکه‌ای در جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مشترک واحدهای جهاد دانشگاهی شمال‌غرب کشور می‌تواند به توسعه منطقه‌ای کمک کرده و برای الگوسازی موفق، جایگاه این نهاد علمی، پژوهشی را ارتقا دهد.

رسولی اولین گام در ورود به ارتقای صنعت گردشگری را ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی منطقه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: بعد از احصای نیازها و بررسی ظرفیت‌های موجود در منطقه و واحدهای جهاد دانشگاهی شمال‌غرب کشور می‌توان با برنامه مدون رویکرد بین‌المللی و جهانی در این عرصه ورود کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: در حوزه گردشگری خلأهای اساسی وجود دارد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تنهایی و به صورت مستقیم نمی‌تواند پاسخگوی رشد این صنعت باشد بنابراین نیاز به تسهیل‌گری چون جهاد دانشگاهی دارد که دارای شبکه بزرگی در سطح کشور بوده و یک نهاد توسعه‌ای است که می‌تواند بین بخش دولتی و بخش مردمی تسهیل‌گری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه نمایندگان واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کشور در کارگروه گردشگری و مباحث فرهنگی همکاری‌های بین واحدی شمال‌غرب کشور به تبادل نظر پرداخته و پیشنهاداتی را بر اساس مزیت‌ها و قابلیت‌های منطقه‌ای ارائه دادند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تبدیل روستاها به مقاصد گردشگری با حداقل آسیب – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان-پیام امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر شالبافیان با حضور در جمع اعضای میز گردشگری روستایی متشکل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *