سوله آکام فلز

حضور کی روش در بین گزینه های پرسپولیس جنبه تبلیغاتی دارد-پیام امروز


علیرضا نورمحمدی مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جدایی اوسمار از پرسپولیس اظهار کرد: وقتی یک مربی خارجی تیمی را قهرمان می‌کند به طور معمول سعی می‌کنند با یک خاطره خوب جدا شود.

وی افزود: اوسمار هم صد‌در‌‌صد پیشنهاد بهتری از لحاظ مالی دارد و خارجی‌ها بیشتر برای پول به یک تیم می‌روند و عرق و تعصب خاصی ندارند، چون آنها از خانواده شان دور هستند و به ایران می‌آیند تا شرایط مالی شان را بهتر کنند. همچنین مربیانی در قطر و امارات هستند که از اروپا  و برزیل به این کشور‌ها می‌روند تا وضعیت مالی شان را بهبود ببخشند.

او ادامه داد: به نظرم جدایی اوسمار طبیعی بود و باشگاه پرسپولیس باید زودتر تصمیم می‌گرفت. البته  ماندن اوسمار خیلی کمک می‌کرد، چون شناخت خوبی از لیگ ایران داشت و آشنایی با بازیکنانی که  از تیم‌های دیگر می‌خواستند به تیم اضافه کنند، داشت. به هر حال یک مقدار شرایط سخت می‌شود، اما اگر خارجی بیاوریم در نقل و انتقالات سخت است، چون هیچ شناختی ندارد. امیدوارم سرمربی برای تیم انتخاب کنند  که حداقل شناخت از فوتبال ایران دارد.

نورمحمدی درباره اینکه گفته می‌شود اسکوچیچ یکی از گزینه‌های جدی پرسپولیس است، اما به خاطر رقم قرارداد بالا منتفی شده است، گفت: اسکوچیچ در لیگ‌های ما مربیگری کرده است. او سرمربی تیم‌های ملوان، فولاد، صنعت نفت آبادان، خونه به خونه بابل و تیم ملی فوتبال ایران  بوده است. به نظرم اگر نمی‌خواهند  مربیان داخلی را  برای هدایت پرسپولیس بگذارند، اسکوچیچ گزینه مناسبی است. بعضی اوقات برای تبلیغات اسم کی روش هم می‌آورند. به طور حتم باشگاه هم از لحاظ مالی تلاش می‌کند مربی با قیمت خوب بیاورد، چون ما در باشگاه نیستیم شرایط را نمی‌دانیم و به خاطر همین نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

مدافع سابق پرسپولیس درباره اینکه گزینه داخلی یا گزینه خارجی برای سرخپوشان مناسب است، بیان کرد: اگر مربی خارجی شرایط فوتبال ایران را نشناسد اصلا خوب نیست. در دوران بازیکنی ام تجربه داشتیم که مربی خیلی بزرگی برای پرسپولیس می‌آوردند، اما با توجه به اینکه شناخت  از تیم نداشتند، نمی‌توانستند نتیجه بگیرند. مثلا زمان سرمربیگری خوزه بود و او مربی بود که بار‌ها در آفریقا قهرمانی آورده بود، اما او از فوتبال ایران شناختی نداشت و بعد از نیم فصل آشنایی پیدا کرد که دیر شده بود. به نظرم یک مربی داخلی با تجربه خوب بگذارند و یا اینکه مربی خارجی مثل اسکوچیچ بگذارند که شناخت داشته باشد، چون اکنون بدترین موقع برای انتخاب سرمربی است.

او درباره اینکه گزینه‌های داخلی برای هدایت پرسپولیس شامل علی دایی و مهدی تارتار هستند، گفت: دایی سال‌ها مربیگری کرده است و او در بین گزینه‌های داخلی ارزشمند است. مهدی تارتار هم  جزو باثبات‌ترین مربیان در این ۱۰، ۱۵ سال بوده و همیشه برنامه داشته است. به نظرم گزینه‌های داخلی خوب هم داریم. بازیکنان با دایی خیلی خوب هستند و واقعا  اوپرسپولیسی هست و همیشه سعی کرده که پرسپولیس را  برای قهرمانی ببندد.

نورمحمدی درباره اینکه تیم پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات از کورس رقبا عقب نمی‌ماند، گفت: واقعا  پرسپولیس نباید در نقل و انتقالات کم بگذارد. همچنین همه فهمیدند که پرسپولیس ضعف تعداد نفرات دارد. به نظرم امسال سرخپوشان  باید با قدرت در نقل و انتقالات شرکت کنند، چون جام باشگاه‌های آسیا شوخی بردار نیست و همه هم از پرسپولیسی‌ها انتظار دارند که در این رقابت‌ها خوب نتیجه بگیرند. به نظرم این نقل و انتقالات یکی از سخت‌ترین  کار‌ها برای پرسپولیس و کادر مدیریت است، چون واقعا باید تیمی ببندند  تا در آسیا نتیجه بگیرند.

مدافع سابق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان باید در چه پست‌هایی بازیکن بگیرد، گفت: به نظرم پرسپولیس در دفاع چپ و دفاع وسط بازیکن نیاز دارد. حالا مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی برگردند شرایط خوب می‌شود، اما بازیکنانی  در پست‌های  دفاع کناری، هافبک وسط نفوذی و مهاجم نوک باید بگیرند. به هر حال وقتی آل کثیر نیست، پرسپولیس غم نداشته باشد که چه کسی را در خط حمله بگذارد. وقتی خط حمله پرتر باشد دست سرمربی بازتر است مخصوصا در ۳ جام که می‌خواهند بازی کنند  و مصدومیت نداشتن مهم است.   تیم پرسپولیس دفاع چپ تخصصی به جز عبدالکریم حسن ندارد  و بازیکنانی مثل علی نعمتی در پست غیر تخصصی اش در دفاع چپ باید بازی کند. به نظرم پرسپولیس باید یک تیم کامل باشد.

خبرنگار: مریم طایفه


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳-پیام امروز

۱۱:۳۱ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۳۱ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ امروز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *