سوله آکام فلز

حضور ۷۰ درصدی دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان با حضوری شدن آموزش‌ها

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در حال حاضر در ۹۸ پردیس مرکز و ۲۰ مرکز تابعه تا به امروز قریب به ۷۰ درصدِ ورودی‌های سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰  حضوری به دانشگاه می‌روند گفت: به احتمال زیاد تا هفته آینده به مرز حضور ۸۰ تا ۹۰ درصدی دانشجویان در کلاس‌های درس خواهیم رسید.

به گزارش ایسنا، حسین خنیفر در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش‌وپرورش و مناطق آزاد تجاری درباره وضعیت آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: بحث تداوم یا از سرگیری آموزش مطرح است؛ خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان پیش از پایان سال ۱۴۰۰ آموزش حضوری را در پنج استان آغاز کرده بود.

وی افزود: البته تلاش کرده بودیم  در دوران کرونا دوره های کارورزی حضوری برگزار شوند؛ بنابراین هیچ گاه تعطیلی کامل نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اما با پایان تعطیلات نوروزی و پس از دوسال آموزش غیرحضوری، با مصوبه ستادملی کرونا، تمام استان‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری، تمام قد پای کار آمدند گفت: پیگیری رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری بسیار به ما کمک کرد و در حال حاضر در ۹۸ پردیس مرکز و ۲۰ مرکز تابعه تا به امروز قریب به ۷۰ درصدِ ورودی‌های سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰  حضوری به دانشگاه می‌روند.

وی ادامه داد: البته در برخی استان‌ها به دلیل آنکه طی دوران کرونا پذیرش دانشجوی بیشتری داشتیم با مشکل خوابگاه روبه‌رو هستیم که وزیر آموزش و پرورش اجازه داده است از ظرفیت دانشگاه‌های دیگر و همچنین پانسیون‌ها استفاده کنیم. به استان‌هایی که مشکل بیتوته دارند اعلام کرده‌ایم و سریع آماده عقد قرارداد پاره‌وقت با مراکز اسکان دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون دانشجویان ترددی ما به طور کامل در کلاس های درس حاضر می شوند گفت: دانشجویان خوابگاهی هم اسکان داده شده‌اند و هر روز هم پذیرش داریم و به احتمال زیاد تا هفته آینده به مرز حضور ۸۰ تا ۹۰ درصدی دانشجویان در کلاس‌های درس خواهیم رسید.

وی افزود: البته چیزی به پایان ترم باقی نمانده و بحث تطویل ترم نیز مطرح شده است و شاید ناچار باشیم یک ماه دیگر برای جبران آموزش به زمان تحصیل اضافه کنیم. هرچند اگر قراردادها با مراکز خوابگاهی دانشگاه‌های دیگر منعقد شود آمادگی حضور ۱۰۰ درصدی دانشجویان را داریم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست منصوب شد-پیام امروز

 علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حکمی علی عبدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *