سوله آکام فلز

حق ما قهرمانی بود، اما به پرسپولیس تبریک می‌گویم-پیام امروز


ابوالفضل جلال بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران در رابطه با فصلی که گذشت، اظهار داشت: استقلال فصل پیش سه سال بچه‌ها کنار هم بودند و بچه‌ها همدل بودندو به قهرمانی فکر می‌کردیم.

او ادامه داد: به خاطر سال‌های قبل مشکلات مالی داشتیم و اول فصل وقتی رفتیم هنوز از سال قبل پول نگرفته بودیم و با همه وجود جنگیدیم ولی متاسفانه نشد. وقتی موفقیت پیش می‌آید که کادر فنی با مدیریت متحد باشد، اما این اتحاد اتفاق نیفتاد. وقتی مدیرعامل برکنار شد سوال ما این بود که قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ من ماشینم را به دلیل مسایل مالی فروختم، اما گله‌ای نکردم، اما به خاطر هواداران جنگیدیم!

جلالی خاطر نشان کرد: من به بچه‌های تیم استقلال که سه سال کنار آنها بودم افتخار می‌کنم. به خاطر قانون سقف بازیکنان قراردادهایشان را کم کردند و مرام و معرفت به خرج دادند تا چند بازیکن مثل بلانکو و مهری و امیدحامدی فر و چند بازیکن دیگر قراردادشان ثبت شود. مدیریت هم با بازیکنان صحبت کرد و ما کم کردیم و تنها هدف بازیکنان قهرمانی بود.

او افزود: بازیکنان استقلال برای قهرمانی خیلی جنگیدند و تنها مشکل ما بازی با نساجی بود، چون قهرمانی دست خودمان بود. ما اگر آن بازی را می‌بردیم قهرمان می‌شدیم؛ من از خودم شروع می‌کنم، اما به نظرم در بازی با نساجی، هیچ کدام از بازیکنان برای بردن به زمین نرفتند و شور و هیجان بردن را نداشتند و واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود. انگار تیم خسته بود ولی بازیکنان  هم کم نگذاشتند. در هر حال بعضی وقت‌ها نمی‌شود، من خودم هم همینطور بودم. من در نیمه اول خودم موقعیت داشتم و نزدم و بلانکو به تیر زد و پیمان بابایی هم موقعیت جدی داشت و شوت زد ولی نشد آن چیزی که می‌خواستیم. تیم جمع و جور شد بعد از آن تساوی دو بازی را بردیم و تا دقیقه ۸۴ بازی هم قهرمان بودیم، اما در نهایت پرسپولیس قهرمان شد. به پرسپولیس هم به خاطر قهرمانی اش در لیگ برتر هم تبریک می‌گویم.

او تصریح کرد: در بازی مقابل نساجی، از طریق کادر از نتیجه بازی پرسپولیس – استقلال خوزستان مطلع نمی‌شدیم و فقط از طریق تماشاگران متوجه می‌شدیم.  وسط بازی طرفداران استقلال خوشحال می‌شدند و هنوز بازی بدون گل بود، اما من پرسیدم و گفتند که استقلال گل زده است. بین دو نیمه متوجه شدیم که پرسپولیس سه هیچ عقب است. در نیمه دوم متوجه می‌شدیم که هواداران نساجی خوشحال هستند چرا که نساجی و استقلال خوزستان برای نیفتادن رقابت داشتند و فهمیدیم که پرسپولیس گل زده است. من با بعد از بازی بازیکنان علیه داوران مصاحبه کردند و من هم خودم می‌خواستم علیه داوری مصاحبه کنم. داور بازی نساجی – استقلال، که بیژن حیدری بود، به من بیخود و بی جهت کارت زرد دادم و گفتم دکتر چرا کارت دادی؟  من اعتراض کردم و دکتر گفت یک بار دیگر اعتراض کنی، اخراجت می‌کنم. داور بازی به من احترامی کرد و من از خودم می‌پرسیدم چرا؟  من زیر دوش بودم و نمی‌دانم آقای نکونام گفت علیه داوری مصاحبه کنیم یا نه ولی من می‌خواهم بگویم ما باید بازی با نساجی را تحت هر شرایطی می‌بردیم ولی دکتر حیدری طوری سوت می‌زد که بازی را می‌خواباند. ما در نیمه دوم همه تلاشمان را کردیم، اما نشد.

او خاطر نشان کرد: حق استقلال صددرصد قهرمانی بود. من آدمی نیستم که بخواهم به حاشیه بروم. طبق صحبت‌هایی که بازیکنان پرسپولیس کردند و متوجه شدند که گلشان به چه شکل بود و گلشان آفساید بود. ما بازی با نساجی مساوی کردیم، اما اگر گل آفساید پرسپولیس گرفته نمی‌شد، چه تیمی قهرمان می‌شد؟ نمی‌خواهم بگویم پرسپولیس شایسته قهرمانی نبود اتفاقا هم پرسپولیس و هم استقلال، شایسته قهرمانی بودند. ما ۱۷ هفته صدرجدول بودیم و پرسپولیس پشت سر ما بود و مشخص بود که همپای ما می‌آمد. من نمی‌خواهم قهرمانی پرسپولیس را زیر سوال ببرم و باز هم به آنها تبریک می‌گویم. من بین پرسپولیسی‌ها هم دوست و رفیق دارم و در اردوی تیم ملی به بازیکنان پرسپولیس تبریک گفتم. 

او افزود: ساپینتو در پیش فصل به من خیلی اعتقاد داشت و من در ۵ بازی دوستانه پیش فصل، نود دقیقه فیکس بازی کردم. من را ساپینتو در سه پست آزمایش کرد و من سربلند بیرون آمدم. هر روز من و ساپینتو جلسه داشتیم و هر روز به من می‌گفت تو بازیکن تیم ملی هستی و پله پله بالاتر می‌آیی، از هفته ششم و سه بازی به جام جهانی، به من گفت شش هفته بازی کردی و می‌خواهم به تو استراحت بدهم. من به ساپینتو گفتم شما رییس من هستی و من احترام می‌گذارم، اما اگر شما فکر می‌کنی من با شش هفته به من بازی دادی و من خسته شدم اشتباه می‌کنی. سه بازی به جام جهانی مانده و من می‌خواهم بازی کنم، اما گفت من تصمیم می‌گیرم و تو باید به تصمیم من احترام بگذاری و من را هفته هفتم بازی نداد.

او افزود: وقتی به اردوی تیم ملی رفتم کی روش گفت چرا در بازی آخر تیمت بازی نکردی؟ من هم گفتم سرمربی تشخیص داد و صلاح مربی این بوده است و قرار شده هفته بعد بازی کنم. پس از مینی کمپ، دوباره هفته هشتم، کی روش به من بازی نداد. دوباره به اردوی تیم ملی رفتم دوباره کی روش پرسید چرا بازی نکردی و همه دارند بازی می‌کنند؟ تو باید در جام جهانی بازی کنی؛ کی روش از من حمایت کرد. من واقعیت را به کی روش درباره ساپینتو گفتم. کی روش به من گفت در تمرین صددرصد توانت را بذار و به بازی نکردنت فکر نکن، هفته بعدش را هم به من بازی نداد و در بازی سوپرجام هم ویروس گرفتم و برای چهارمین هفته بازی نکردم. لیست تیم ملی هم پس از سوپرجام آمد که من خط خوردم و دلیلش این بود که به من بازی ندادند. بعد از چند روز از تیم ملی زنگ زدند و گفتند بعد از اینکه ویروس برطرف شد به اردو بیایی و مسافر جام جهانی هستی.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

فوت مرد ۷۰ ساله با سقوط درون چاه-پیام امروز

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *