حمل ۴میلیون تن بار از طریق ریل در کشور اجرایی شد-پیام امروز


 سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن در حاشیه آیین آغاز بهره‌برداری از پروژه ریلی یزد- اقلید اظهار داشت: بعد از دو سال و نیم تلاشِ دولت سیزدهم برای تکمیل راه‌آهن یزد- اقلید و با تزریق ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار، امروز شاهد بهره‌برداری رسمی از این خط هستیم.

صالحی افزود: با افتتاح پروژه مذکور که با حضور وزیر محترم راه‌وشهرسازی همراه بود، از امروز سیر قطار باری و از هشتم خرداد، تردد قطار مسافری نیز در این خط میسر می‌شود.

صالحی خاطر نشان کرد: سه شنبه ۸ خرداد، قطار مسافری ساعت ۱۵:۳۰ از مبدا شیراز حرکت کرده و از طریق محور یزد- اقلید به سمت مشهد عبور خواهد کرد.

معاون وزیر راه با اشاره به کاهش ۴ ساعته مسیر ریلی شیراز – یزد – مشهد با بهره‌برداری از این خط، افزود: مسافرین گرامی مسیر ۲۷ ساعته قبلی را در ۲۳ ساعت طی می‌کنند و این خدمتی به مردم شریف استان‌های فارس و یزد است.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به کاهش قابل توجه مسیر قطارهای باری در این مسیر، گفت: با بهره برداری از خط آهن یزد – اقلید، مسیر انتقال بار بین استان‌ فارس به مقصد خراسان و بالعکس، بیش از ۳۰۰ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

صالحی از استان یزد به عنوان پایتخت ریلی باری کشور نام برد و گفت: در هفته گذشته، تعیین سرعت سیر قطارها در این خط انجام شد و در بخشی از بلاک‌ها، سرعت ۱۲۰ کیلومتر و در سایر بلاک‌ها سرعت‌های ۱۰۰ و ۹۰ کیلومتر بر ساعت مجاز اعلام شد.

مدیرعامل راه‌آهن در پایان با بیان این که امیدواریم با بهره برداری از این محور بتوانیم ۴ میلیون تن بار را بر روی ریل بیاوریم افزود: این تامین زیرساخت از نظر ترانزیتی و همچنین حوزه صادرات و واردات، آثار خوبی برای اقتصاد کشور در حوزه ریلی به همراه دارد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

۲۸ سپتامبر روز جهانی دسترسی به اطلاعات است

اخبار از پلیکان تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner