سوله آکام فلز

خدمات شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود-پیام امروز


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی گفت: حادثه سقوط هلی‌کوپتر ضایعه بزرگی برای ملت و دولت ایران بود.

وی اظهار کرد: مسائل دستگاه دیپلماسی متاثر از قدرت داخلی است تا بتواند دستاوردی برای قدرت ملی ما داشته باشد و آقای رئیس‌جمهور شبانه‌روز تلاش کرد تا خدمتی موثر به مردم، کشور و نظام داشته باشد.

حیدری ببان کرد: خدمات رئیس‌جمهور قابل توجه و ماندگار است و باید از این ظرفیت‌ها برای تقویت دیپلماسی و تقویت قدرت داخلی استفاده کنیم که آقای امیرعبداللهیان به خوبی این موضوع را درک کرده بود و تلاش گسترده‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های کشور و ارتقای قدرت ملی جمهوری اسلامی در بیرون از مرز‌ها انجام داد.

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان اولویت‌گذاری خوبی در عرصه سیاست خارجی داشت و نظام از عرصه داخلی و خارجی به پیش می‌رفت و تنش‌زدایی در فضای اقتصادی انجام می‌شد و مشکلات در حال حل شدن بود و ثبات پیدا می‌کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به قانون اساسی طبیعتا با تدبیر مقام معظم رهبری در اجرای کار مشکلی پیش نمی‌آید و این از ویژگی‌های خوب قانون اساسی است.

حیدری بیان کرد: امیدوارم در مدتی که آقای مخبر عهده‌دار مسئولیت‌های رئیس‌جمهور است به خوبی بتواند برنامه‌های دولت را پیش ببرد و در حوزه دیپلماسی سیاست‌های آقای امیرعبداللهیان را به خوبی به پیش ببرد. 

وی تاکید کرد: قطع‌به‌یقین خدمات و زحمات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حامی واقعی و اصلی مردم مظلوم فلسطین در سال‌های بعد از انقلاب، ایران بوده و جریان مقاومت و مردم فلسطین به این موضوع اذعان دارند که جمهوری اسلامی حامی واقعی آنهاست و انتظاری که از کشور‌های مسلمان دارند جمهوری اسلامی به خوبی آنها را انجام داد.

حیدری گفت: در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه باید فریاد مظلومیت ملت فلسطین به گوش جهانیان و نهاد‌های بین‌المللی می‌رسید و جمهوری اسلامی ایران به خوبی این نقش را ایفا کرد و آقای امیرعبداللهیان با رایزنی با کشور‌های مختلف سعی کرد از مظلومیت این مردم دفاع کند که واقعا خوب پیش رفت و نقش کلیدی و محوری داشت و قطع‌به‌یقین مردم فلسطین قدردان زحمات آقای امیرعبداللهیان  هستند. 

وی اظهار کرد: روش وزرای خارجه متفاوت است و آقای امیرعبداللهیان در جایی که ضرورت داشت استراتژی تعامل داشت و بیشتر با همین رویکرد توانست جایگاه موثر دستگاه سیاست خارجی را به خوبی تبیین کند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

امیدواری جهت تحقق ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه-پیام امروز

پیمان صالحی؛ معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی «روش‌ها و راهکار‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *