سوله آکام فلز

خرید تضمینی کلزا به بیش از ۱۶۰ هزارتن رسید-پیام امروز


علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ هزارتن گندم با ارزش بیش از ۷۰ همت از کشاورزان خریداری شده است.

او از پرداخت ۴۳ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بهای گندم کشاورزان پرداخت شده و بخش اعظم مطالبات طبق وعده وزارت جهاد هفته آینده پرداخت می شود.

ایمانی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا افزود: اکنون برداشت کلزا در مناطق سردسیر آغاز نشده و در مناطق گرم و معتدل در حال انجام است که بنابر آخرین آمار بیش از ۱۶۰ هزارتن کلزا خریداری شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: طبق آمار در برخی استان ها ۸۰ درصد و در برخی استان ها همچون گلستان که بیشترین میزان خرید را به خود اختصاص داده، ۱۵ درصد مطالبات پرداخت شده که به طور متوسط ۶۷ درصد مطالبات کلزاکاران به حسابشان واریز شده است.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد روغن مورد نیاز از طریق واردات تامین می شود، افزود: برنامه وزارت جهاد کشاورزی برآن است که تا ۶۰ درصد در تولید دانه های روغنی به خوداتکایی برسیم و امسال پیش بینی می شود که تولید کلزا به ۳۰۰ هزارتن برسد.

ایمانی گفت: در برخی سال ها تا ۲۰ درصد و گاها بیشتر به خوداتکایی در تولید دانه های روغنی رسیدیم که مجدد بدلیل شرایط نامناسب قیمت و عدم پرداخت به موقع در طرح خوداتکایی ناکام ماند.

خبرنگار: آزاده محبی


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

حق ما قهرمانی بود، اما به پرسپولیس تبریک می‌گویم-پیام امروز

ابوالفضل جلال بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران در رابطه با فصلی که گذشت، اظهار داشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *