تازه ها
سوله آکام فلز

جبهه مردمی باید تقویت شود/ حوزه فرهنگ حوزه کثرت نظرهاست-پیام امروز


حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در جمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در حسینیه هنر با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، مدافع حرم، سلامت و شهدای اخیر در دمشق و چابهار اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که جریان انقلاب در ابتدا در حوزه فرهنگ اسلامی با سبک‌های جدید در ساخت مستند و فیلم مانند امروز آشنایی نداشت، اما اکنون ظرفیت عظیمی در حوزه‌های فرهنگی و ادبی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با شعرای جوان، ادیب و خوش فکر مواجهیم و این رشد عظیم باعث شده که در جبهه انقلاب در همه حوزه‌ها نیرو‌های زیادی تربیت شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جبهه انقلاب آرمان‌گراست، گفت: این خصلت بسیار خوب است به همین دلیل نقص‌ها را ذکر می‌کنند البته باید مراقب باشیم این ادبیات ما را مأیوس نکند چراکه با کمترین هزینه بهترین کار‌ها صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه با بیان اینکه ظرفیت عظیم و بالفعلی که از خون شهدا ایجاد شده است را باید قدر دانست و در پاسخ به این پرسش که مهمترین اولویت جبهه مردمی انقلاب چیست؟ ادامه داد: جبهه مردمی باید تقویت شود. تقویت جبهه با ولایت شکل می‌گیرد، سوره مائده در این زمینه یک پیام کلیدی دارد و آن ولایت ایجابی و ولایت سلبی است. ولایت یعنی پیوند ناگسستنی بین «مولی علیه» و «ولیّ»، همچون یک طناب ضخیم بین ولیّ و حزب‌الله، قطعا در بین اعضا این جبهه اختلاف نظر‌ها وجود دارد، اما نباید کم‌حوصله بود و تخریب کرد، به صورت یکدیگر چنگ زدن از آفات این جبهه است.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر فعالان جریان انقلاب با یکدیگر پیوند ناگسستنی داشته باشند معنای ولایت محقق می‌شود و جبهه انقلاب به این رویکرد نیاز دارد، قطعا سلیقه‌ها مختلف است، اشکالی هم ندارد، می‌توانیم همدیگر را نقد کنیم و آیینه هم باشیم، اما همدیگر را تخریب نکنید، چراگه چند صدایی از آفات است، حوزه فرهنگ حوزه کثرت نظرهاست و در صدر اسلام هم فرماندهان نظر یکسان نداشتند، اما در نخ تسبیح ولایت با یکدیگر بودند، باید مراقب باشیم چهره انقلاب به خاطر اختلاف سلیقه‌ها مخدوش نشود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهمترین مأموریت ما تقویت این جبهه است هم‌اکنون این جبهه به خوبی شکل گرفته و به تقویت از طریق ولایت نیازمند است.

وی ادامه داد: اولویت دیگر رسیدن به الگوی حکمرانی جبهه مردمی است، اگر بگوییم که نظریه فرهنگی مدونی داریم باید مشخص کنیم که چه مدلی برای حکمرانی فرهنگی شامل سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تصدی‌گری فرهنگی داریم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دستگیری تنها چهار نفر متخلف در آزمون دیروز-پیام امروز

عبدالرسول پورعباس روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ رشته علوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *