سوله آکام فلز

دانشگاه‌ها نیازمند تلاش بیشتر و جدی‌تری برای تحقق آرمان‌های امام (ره) هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در برخی ابعاد شرایط آنطور که باید و شاید اصلاح نشده است، گفت: خدا را شکر در ابعاد مختلف سیاست خارجی و جهانی وضعیت ما خوب است ولی هنوز در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه هستیم و به نظر می‌رسد که دانشگاه‌ها نیز به سهم خود نیازمند تلاش بیشتر و جدی‌تری در راستای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) هستند.

دکتر علیرضا معینی در گفت‌وگو با ایسنا، در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، با اشاره به دیدگاه ایشان درباره دانشگاه طراز و آرمانی اظهار کرد: اهداف امام هم آرمانی بود و هم واقع گرایانه، بنابراین نمی‌شود گفت چون اهداف ایشان آرمانی بود، نمی‌توان به این آرمان دسترسی داشت. متاسفانه، ما در دانشگاه‌ها، آنطور که باید و شاید تلاش نکرده‌ایم که در جهت اهداف ایشان حرکت کنیم. چراکه ایشان دانشگاه را منشاء تحولات می‌دانستند و معتقد بودند که اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود، کشور نیز اصلاح می‌شود.

دکتر معینی با بیان اینکه در برخی ابعاد شرایط آنطور که باید و شاید اصلاح نشده است افزود: خدا را شکر در ابعاد مختلف سیاست خارجی و جهانی وضعیت ما خوب است ولی هنوز در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه هستیم و به نظر می‌رسد که دانشگاه‌ها نیز به سهم خود نیازمند تلاش بیشتر و جدی‌تری در راستای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که اگر مجموعه‌ای تحت آرمان‌های امام، کار و حرکت کند نتیجه می‌گیرد. به عنوان مثال، نتیجه پایبندی به آرمان‌های امام و رهنمودهای رهبری در علوم پیشرفته و در فناوری هسته‌ای قابل مشاهده است که نتایج بسیار خوبی را نیز به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به معنی واقعی کلمه اسلامی شود، گفت: امروزه علوم انسانی اسلامی می‌تواند جوابگوی بشر باشد. علوم انسانی غربی و سکولار امروزه شکست خورده است و دلیل آن بحران‌هایی است که وجود دارد. لذا وظیفه ما برای پیاده‌سازی آرمان های امام بسیار سنگین است و باید تلاش‌های مضاعفی در این رابطه داشت.

دکتر معینی با بیان اینکه باید در این رابطه برنامه‌های فرهنگی برگزار کرد، اظهار کرد: در راستای رسیدن به آرمان‌های امام، جهاد تبیین بسیار مهم است و باید فرمایش رهبری را جدی گرفت. چراکه امروز، جنگ، جنگ رسانه است و دشمن از طریق جنگ نرم و شناختی وارد عمل شده است. در سرود اخیر “سلام فرمانده” نیز دیدیم که دشمن با فهمیدن اثربخشی آن، چه قدر آشفته شد.

وی با بیان اینکه زمان زیادی نمانده که ما به مرجعیت علمی جهان تبدیل شویم،‌ تصریح کرد: حضرت امام در آن زمان گفتند که دانشگاه، کارخانه آدم سازی است. دانشگاه باید طوری باشد که فارغ‌التحصیلان آن با خروج از دانشگاه افرادی چون شهید طهرانی مقدم و شهید احمدی روشن باشند و هر کدام یک ملت باشند. ما باید با آرمان انسان‌سازی پیش برویم و در زمینه پیاده سازی و تحقق دانشگاه اسلامی مسئولیت اصلی بر عهده اساتید است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تغییر محدوده ثبت نامی دانش آموزان دبیرستانی برای سال تحصیلی جدید-پیام امروز

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام دبیرستانی‌های دوره اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *