سوله آکام فلز
در صورت تخلف در جلسه مشاوره، شکایت خود را کجا ثبت کنیم؟

در صورت تخلف در جلسه مشاوره، شکایت خود را کجا ثبت کنیم؟

با گذر زمان و افزایش مسائل مختلف در زندگی بشر با توجه به توسعه فناوری و  گسترش و اهمیت روابط و افزایش درگیری‌ها٬ تنش‌های درونی و بیرونی به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر بیش از پیش شاهد مراجعه افراد به روانشناسان هستیم.

همچنین تغییر دیدگاهی که در سالیان گذشته نسبت به مراجعه به روانشناس و مشاوره وجود داشت اکنون تا حدود زیادی تغییر پیدا کرده و افراد راحت تر از گذشته به منظور حل مسئله خود به روانشناس مراجعه می‌کنند.

برخی ممکن است از این مراجعات نتیجه بگیرند و برخی ممکن است علی رغم هزینه‌ نسبتا بالایی که متحمل می‌شوند، به نتیجه مطلوب دست پیدا نکنند یا به هر دلیل دیگری از مراجعه به یک مرکز ناراضی یا شاهد تخلف باشند. در این صورت ممکن است به دنبال راهی برای ثبت انتقاد و شکایت خود باشند.

به دنبال همین موضوع، راه آن را از علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور جویا شدیم و وی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: مطمئنا مراجعان می توانند مستقیما به معاونت انتظامی ما مراجعه کنند و شکایت خود را مکتوب به آنان تحویل دهند . معاونت انتظامی روی آن کار می‌کند و با تعامل با روانشناس یا مشاوری که دچار خطا شده مشکل را حل می‌کنند.

او اضافه کرد: اگر مشکل خیلی جدی تر باشد ما یک شورای حل اختلاف داریم که سعی می‌کنیم مسائل را حل کنیم که به مراحل بعدی کشیده نشود اما اگر شورای حل اختلاف هم موفق نشود، یک کمیسیون تخلفات بدوی داریم که پنج نفر از روانشناسان به نام عضو آن هستند و همراه با حضور وکیل و حقوقدان ، تخلفات بررسی و حکم صادر می شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: پس از آن یک کمیسیون تجدید نظر هم داریم که اگر نیاز به تجدید نظر داشت مجددا بررسی شده و برای آن حکم صادر شود.

او تاکید کرد: حتما همه مراجعین به روانشناسان و مشاوران اگر تخلفی از روانشناسان و مشاوران سر زد می‌توانند با مراجعه به معاونت انتظامی سازمان طرح مسئله بکنند و ما حتما این را بررسی می‌کنیم‌.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

نقشه راه اپل تا سال ۲۰۲۷ فاش شد؛ احتمال عرضه آیفون SE‌‌۴ در سال ۲۰۲۵-پیام امروز

یک منبع آگاه نقشه راه اپل تا سال ۲۰۲۷ را فاش کرده است. این نقشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *