سوله آکام فلز

رفتار واحد‌های فراجا باید اعتمادساز باشد-پیام امروز


 سردار علی مویدی خرم آبادی یکی از شاخصه‌های اساسی توسعه را مشارکت مردمی در تولید امنیت دانست و افزود: مشارکت مردمی در تولید امنیت و با حضور و دخالت مردم موجب می‌شود که طرح‌ها و برنامه‌های فرآیند تولید امنیت و حراست برگرفته از نیاز‌های واقعی مردم باشد. این امر علاوه بر کارکرد ذکر شده می‌تواند بر تسهیل و تسریع در انجام امور، کاستن هزینه ها، تقویت تعامل اجتماعی و افزایش روح همبستگی اجتماعی اثرگذار باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه، بیان داشت: مشارکت مردمی در تولید امنیت امری دستوری و حاکمیتی نیست که بتوان به صورت یک سویه به جامعه تحمیل کرد، بلکه این امر فرآیندی دو سویه می‌باشد در ابتدا دستگاه‌های تولید امنیت همچون فراجا می‌بایست به این باور و اعتقاد در کلیه سطوح مختلف و بدنه سازمانی برسند که مهمترین بخش از تولید امنیت مشارکت مردمی است و پس از آن از طریق ارتباط گسترده، قوی و مستمر با مردم از طریق ایجاد روحیه تعاون و مشارکت در بین مردم اقدام کنند و جامعه نیز به این باور و اعتقاد برسد که تولید و حراست از امنیت وظیفه آحاد مردم جامعه می‌باشد. این امر در منابع اسلامی و احادیث نیز اشاره شده و مسئولیت فردی در قبال جامعه مشخص و برای آن جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

سردار مویدی، وظیفه فراجا در مشارکت مردم را امری جدی قلمداد کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از پیش زمینه‌های مشارکت، اعتماد سازی است به همین دلیل واحد‌های فراجا باید به گونه‌ای رفتار کنند که اعتمادسازی و زمینه مشارکت مردمی پیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: یکی از راهکار‌های مهم مشارکت مردمی ایجاد (نهاد‌های مشارکتی) است که پلیس پیشگیری فراجا از این ظرفیت بهترین بهره را از طریق ایجاد گسترش مراکز انتظامی کرده و مشارکت مستقیم مردم و موسسات مردمی را از طریق این نهاد مشارکتی توسعه داده است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

هشدار به حجاج ایرانی در مکه؛ دمای هوا در ایام تشریق به ۵۰ درجه می‌رسد-پیام امروز

اطلاعیه شماره ۵ ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال‌احمر در حج تمتع ۱۴۰۳ به شرح …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *