سوله آکام فلز

سازمان ثبت اسناد و املاک در برابر قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مقاومت می‌کند-پیام امروز


حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره علت مقاومت‌ها در برابر برگزاری سالانه آزمون سردفتری و برگزار نشدن آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: مجلس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را که مصوب کرد، برکات بسیار زیادی داشت و موانع زیادی را از سر راه کسب و کار‌ها برداشت. اما وظایفی که برعهده برخی دستگاه‌ها گذاشته شده هنوز تمام و کمال اجرایی نشده است و برخی دستگاه‌ها همانند سازمان ثبت اسناد و املاک عملا به قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار تمکین نکرده‌اند. 

وی بیان کرد: یکی از مواردی که از ابتدا در برابر تصویب این قانون موضع گیری شد، رفع انحصار در حوزه سردفتری و وکالت بود که همچنان هم این مقاومت‌ها ادامه دارد. وزارت اقتصاد باید به این موضوع ورود کند و در هیات وزیران هم این مسئله را پیگیری کنند و تلاش کنند که این مسئله را به نتیجه برسانند. 

حاجی دلیگانی اظهار کرد: در اقدامی جدید سازمان سنجش لینک ثبت نام آزمون سردفتر سال ۱۴۰۲ را غیرفعال کرده است و اصلا این آزمون برگزار نشد و هم‌اکنون لینک آزمون سال ۱۴۰۳ را فعال کرده است، که این مسئله به دستگاه متولی که به سازمان سنجش برگزاری این آزمون را سفارش داده است، بر می‌گردد چرا که سازمان سنجش فقط مجری است. 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک باید دلیل این اقدامات خود را توضیح دهند و اگر حرف منطقی دارند در مجلس حضور پیدا کنند و این مشکلات را مطرح کنند و پیشنهاد دهند تا قانون اصلاح شود ولی اگر دلیل آنها برای برگزاری نکردن آزمون سردفتری ۱۴۰۲ منطقی نیست استنکاف از قانون محسوب می‌شود و باید برخورد قانونی با آنها صورت بگیرد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اپل با عبور از مایکروسافت، بار دیگر باارزش‌ترین شرکت دنیا شد-پیام امروز

رویداد WWDC 2024، علاوه‌بر نمایش توانایی‌های اپل در‌زمینه هوش مصنوعی، پس‌لرزه‌های مثبتی را برای این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *